אולי זה בכלל אדלסון?

מה הקשר בין המשולש נתניהו-אובמה-רומני לפרשת איראן?

האם התשובה היא שלום ישראל והעולם? או שמא החוט המחבר הוא שלדון אדלסון? עובדה: אדלסון הוא מגדולי התורמים והתומכים במיט רומני לנשיאות ארה"ב. אדלסון משקיע במועמד שלו לא רק כסף, אלא גם הרבה יצרים ומאוויים. הוא מתנהג ופועל כאדם שהדחת ברק אובמה עולה לו ממש בבריאות. כאילו זה היה הדבר האחרון שהוא רוצה להשיג בחייו. כאילו הוא מוכן לעשות כמעט כל מה שצריך, בנוסף לכסף, כדי שזה יקרה.

איראן והיהודים

עובדה: אחד הדברים שרומני זקוק לו מאוד הוא תמיכת היהודים, שקולותיהם בכמה מדינות מפתח עשויים להכריע את המרוץ לבית הלבן. אבל התמיכה היהודית, ברובה, ניתנת באופן מסורתי לדמוקרטים. מה עושים כדי לשנות זאת הפעם?

עובדה: היהודים בארה"ב, רובם ככולם, מצביעים עבור מי שנראה להם כמועמד הכי טוב לישראל. מי קובע זאת? בעיקר ישראל עצמה, כמובן. כלומר - ראש ממשלת ישראל.

נתניהו למען אדלסון-רומני?

עובדה: אדלסון הוא פטרונו הגדול של נתניהו (ובני משפחתו). הוא חושב שמנהיגותו של נתניהו חיונית להמשך קיומו של העם היהודי. הוא לא סתם חושב, הוא עושה. תרומות? זה ברור. אבל הוא עושה עבור נתניהו משהו שספק אם עשיר כלשהו עשה אי-פעם עבור מועמד שהוא חפץ ביקרו. אדלסון הקים עיתון למען נתניהו (ובני משפחתו). אדלסון קנה עיתונאים שיכתבו רק את שבחי ראש הממשלה (ובני משפחתו); עיתונאים שאחרי כל דיבור של נתניהו "מסבירים" כמה הוא צודק. עיתונאים שלא מסוגלים - כלומר לא מעזים - למצוא במהלכיו והחלטותיו של נתניהו שום פגם. כלום.

"אדלסון היום"

העיתון "אדלסון (ישראל) היום" הפך לנפוץ מאוד - לא בגלל האיכות שאין בו, אלא בגלל חינמיותו. עיתון חינם. עכשיו "שלדון משלם". סכומי עתק, ואני כותב זאת כמי שיודע כמה כסף צורך עיתון. אבל "שלדון משלם", ומשלם, ומשלם. למען נתניהו (ובני משפחתו).

זה אדלסון, טמבל?

עובדה: נחזור לרומני. אמירה או רמז של נתניהו שאובמה רע לישראל זה משהו ששווה לרומני ... אולי את הנשיאות. אמירות חוזרות ונשנות שאובמה לא יעשה כלום באיראן, ש"הילארי קלינטון מאיצה את הצנטריפוגות" - אי-אפשר לאמוד בזהב את ערכן לרומני. משבר חריף עם האמריקנים ועימותים עם אנשיהם מהווים מסר: אובמה רע - ולא רק ליהודים. לעולם. לאנושות. ליקום. הוא איש מסוכן. הוא יחמם את הצנטריפוגות. הוא מקרב את השואה הגרעינית הבאה על ישראל, ואולי גם על אמריקה. והמסקנה: הצביעו רומני. כמו שאדלסון רוצה.

שאלה: אם "אדלסון היום" מבקש מביבי לעזור לו עם רומני, האם ביבי יסרב? האם ירצה לסרב? האם הוא יכול להרשות לעצמו לסרב?