היום שאחרי: 10 מניות שצפויות לעלות גם אחרי ה-QE3

ביום חמישי השיק הפדרל ריזרב את ה-QE ושלח את וול סטריט לשיא שלא נראה מאז 2007 ■ אך מי הן 10 המניות שצפויות להמשיך להציג ביצועים חזקים ללא קשר להשפעה של ההרחבה הכמותית על השווקים?

ביום חמישי האחרון השיק יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי את ה-QE3, תוכנית ההחרבה הכמותית שהרבה משקיעים חיכו לה, כתוצאה מכך, וול סטריט הגיבה בעליות שערים כשהמדדים המובילים רושמים שיא שלא נראה מאז 2007. אך כידוע, לכל שבת יש מוצאי שבת, ועל כן באתר מרקט ווטש הציגו את 10 המניות שכדאי להמשיך לעקוב אחריהן גם אחרי התפוגגות האופוריה של ה-QE3.

המנייה הראשונה הינה כמובן של חברת אפל , שרוכבת כעת על ההצלחה של הכרזת האייפון 5 שהייתה ביום רביעי, ושוברת את השיאים של עצמה. אך האנליסטים לא מתייחסים רק להכרזה על האייפון החדש כסיבה לעמידות המנייה, אלא לעובדה שסקטור ההיי-טק הינו מבין הסקטורים שהכי פחות תלויים ב-QE3.

"המניות בסקטור הזה התמודדו בעבר בצורה טובה בסביבה הקיימת היום, הם פועלים לפי מחזוריות משל עצמן, השווי שלהן כעת נמצא בטווח הסביר, ויש להן את הערך המוסף של חלוקת דיבידנדים", אומר פול נולט מנהל בחברת Dearborn Partners.

המנייה השנייה הינה מנייה שלא הייתם מצפים לראות אותה ברשימה הזאת לאור הביצועים שלה: מניית פייסבוק . אלן לאנקז הנשיא של חברת Alan B. Lancz & Associates טוען שהוא מחבב את המנייה של פייסבוק ושהוא אפילו מוכר מניות של גוגל ואפל על מנת להשקיע במנייה של הרשת החברתית.

האנליסטים מעריכים שמניית החברה כבר הגיעה לשפל שלה ושהיא מתחילה במגמה של עלייה. ביום רביעי רשמה המנייה את הזינוק החד ביותר שלה מאז החל המסחר בה בחודש מאי, לאחר שמייסד ומנכ"ל החברה מארק צוקרברג הביע אמון ביכולת של החברה להגדיל את ההכנסות שלה בשוק הסלולר.

המנייה השלישית הינה של חברה לכריית זהב שנקראת Newmont Mining Corp . לנאקז טוען שהמניות של חברות הכרייה עדיים נחותות לעומת המחיר של הזהב כיום, ולכן הן אטרקטיביות. הסיבה שהוא מעדיף דווקא את החברה הזאת הינה העובדה שהחברה נותנת תשואת דיבדנד של 2.5% שצמודה למחיר הזהב. לאחר ההכרזה על QE3 רשמה החברה קפיצה של 5.5% במסחר בוול סטריט ביום שיש ומחיר המנייה שלה עומד כעת על 55.45 דולר.

המנייה הרביעית הינה מניית חברת CF Industries Holdings Inc המתמחה בייצור דשנים. ג'יף הירש, אסטרטג ראשי ב-Magnet AE Fund, אומר שהחברות הכי פחות תלויות בתוכניות להרחבה כמותית הינן חברות שנמצאות בתהליך צמיחה ושצוברות מומנטום שיעזור להם להתגבר על תקלות שבדרך.

ואכן ביצועי החברה ברבעון האחרון מעידים בדיוק על כך: החברה רשמה עלייה של 24% ברווח כשהצליחה לקצץ בעלויות השיווק. בנוסף לכך, החברה הציגה תחזית חיובית להמשך השנה כמו גם לשנה הבאה וזאת עקב צפי לגידול בהיקף גידול התירסם בשנה הבאה לאחר הבצורת של השנה הנוכחית שפגעה במגדלי התירס. בנוסף החברה צופה עלייה בביקוש לדשנים ברחבי העולם.

המנייה החמישית הינה של חברת פרוקטר אנד גמבל שמתחילת השנה רשמה עלייה של 3% בלבד מתחילת השנה. אך על פי האנליסטים המנייה של החברה נמצאת עדיין בתחילתו של גל עליות, שכן העלייה הזאת נרשמה רק בחודש האחרון, בעוד שמניות אחרות בתחום רשמו עלייה של 10% מתחילת השנה בעוד שמדד ה-S&P500 רשם עלייה של 16%.

האנליסטים מעריכים שהראלי במנייה נמצא רק בתחילתו שכן מאז שהגיע מחיר המנייה לשפל של 59.07 דולר בשנה בסוף יוני, המחיר שלה רק עולה ובשלושת החודשים האחרונים השלימה המנייה עלייה של 16%. בנוסף לכך, בשבוע האחרון חצה הממוצע הנע של המנייה ל-50 יום את הממוצע ל-200 יום כלפי מעלה וזאת לאחר שהחברה הודיעה על תוכניות לשדרוג המוצרים שלה בשווקים המפותחים.

דייב שטיינברג, מנהל בחברת DLS Capital אומר שהדרך הטובה ביותר לנטרל את השפעות ה-QE3 הינה לנקוט בגישה דפינסיבית, ובשל כך הוא ממליץ על חברת 3M Co . הוא טעון שהצמיחה ברווחים הייתה תמיד בכיוון החיובי ושמאז תחילת השנה הוסיפה המנייה כ-13% לערכה. בנוסף, החברה מעניקה 2.6% תשואת דיבידנד.

חוסר ההשקעה של ממשלת ארצות הברית בתשתית המים במדינה הינה הסיבה המרכזית להשקיע בחברת American Water Works Co (סימול AWK), כך אומר מאט ברלר מנהל בקרן Osterweis Fund. מדובר על חברת המים הציבורית הגדולה ביותר בארצות הברית שמספקת שירותים ללמעלה מ-30 מדינות ברחבי המדינה. החברה הציגה עלייה של 32% ברווח ברבעון האחרון לאחר עלייה של 12% בהכנסות.

המנייה השמינית הינה של חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון והיא נבחרה מכיוון שהיא מתמקדת בייצור מוצרי צריכה כמו גם מוצרי בריאות וזה שילוב מנצח במידה וההשפעה של ה-QE3 על המניות תהיה שלילית בטווח הארוך כפי שמעריך גארי פורש, נשיא חברת Gary Goldberg Financial Services. החברה רשמה עלייה של 5% מאז תחילת השנה, והמנייה נסחרת בטווח צר יחסית ב-52 השבועות האחרונים בין 60.83 דולר לבין 69.75 דולר.

Kinder Morgan הינה המנייה התשיעית ברשימה הזאת. ברלר טוען שלמרות שההחזר על ההשקעה במניות האנרגיה לא תמיד אטרקטיבי, היתרון שלהם הינו שהם פועלים לפי העקרונות של השוק ולא ממש מושפעים מהדברים שיוציאם מהפד. "אנחנו מתרכזים במניות שיכולות להמשיך לצמוח גם במצב של אבטלה גבוהה", אומר ברלר.

החברה, שמעניקה תשואת דיבידנד של 3.9%, קיבלה ביום רביעי שדרוג על המלצת המנייה שלה מצד מריל לינץ', זרוע המחקר של בנק אוף אמריקה. מריל לינץ' העלתה את ההמלצה על המניה לנייטרלי או "החזק" וזאת על רקע השיפור בשווי המנייה כמו גם שיפור הצמיחה בדיבידנד ולאחר שהחברה הפחיתה את החשיפה שלה למחירי הסחורות בעולם.

המנייה האחרונה הינה של Total S.A . אמנם מדובר בחברה אירופאית שהמניה שלה הושפעה ממשבר החובות ביבשת ובשל כך המחיר שלה נמוך משמעותית, אך בשל כך היא נתפסת כהזדמנות, כך אומר פורש. הוא טוען שהוא העדיף את מניית חברת האנרגיה הצרפתית על פני מניית אקסון מוביל מכיוון שמחירי המניות של החברות בארצות כבר מגלמות בתוכן את תוכנית ההרחבה הכמותית.

בנוסף לכך, המנייה של טוטל רשמה עלייה של 9% בחודש האחרון לעומת עלייה של 3.5% במניית אקסון. לטוטאל יש תשואת דיבידנד של 4.6% בעוד לאקסון יש 2.5% בלבד.