אירופה ננעלה בירידות בצל עלייה בתשואות אג"ח ספרד

לוק קון, חבר המועצה המנהלת של ההבנק המרכזי האירופי, טוען כי אם ספרד לא תבקש סיוע כעת - תשואות האג"ח שלה שוב יעלו והיא תאולץ לבקש חילוץ

המסחר בבורסות אירופה התנהל היום (ג') במגמה שלילית זה היום השני ברציפות, כאשר המשקיעים ממשיכים להתאושש מה"הנג-אובר" בעקבות השקת ה-QE3 בארה"ב, וחוזרים להתמקד בבעיות החוב הקשות באירופה. תשואות האג"ח של ספרד עלו לאחר שבכיר בבנק המרכזי האירופי הזהיר מפני התמהמהות של ספרד בבקשת חילוץ, והקפיץ את תשואות האג"ח של ספרד.

מדד ה-Stoxx Europe 600 ירד היום ב-0.4%. עם זאת, הוא עדיין זינק בכ-175 מאז השפל האחרון שנרשם ב-4 ביוני וזאת על רקע תוכניות ההרחבה הכמותית של הבנק המרכזי האירופי ושל הפדרל ריזרב בארה"ב.

"הבנקים המרכזיים פתרו את סוגיית הנזילות, אבל הבעיה הבסיסית של חולשת כלכלות דרום אירופה נותרה בעינה", אמר לסוכנות בלומברג יאפ כריסטיאנסן מ- Maj Invest A/S.

בגרמניה פורסם מדד ה-ZEW העוקב אחר ציפיות המשקיעים. המדד עלה בספטמבר לרמה של (18.2-) נקודות לעומת (25.5-) נקודות באוגוסט. העלייה מוסברת על ידי אנליסטים בתוכנית רכישות האג"ח של ה-ECB. נציין כי בשוק ציפו לעלייה מתונה יותר לרמה של (20-) נקודות.

חבר המועצה המנהלת של ה-ECB, לוק קון, אמר כי המשך עליית התשואות עשויה לדחוף את ספרד לבקש סיוע מהבנק המרכזי ביבשת. זאת, לאחר שהאג"ח הספרדיות זינקו אתמול. היום השלימה הממשלה הספרדית בהצלחה מכירה של אג"ח בהיקף של 4.6 מיליארד אירו (כ-6 מיליארד דולר), מעל ההיקף המשוער. תשואת האג"ח ל-10 שנים של ספרד עולה היום ל-5.91%. זו העלייה הראשונה בתשואות הספרדיות מזה 4 ימים.

"אם השווקים יראו שספרד לא מבקשת סיוע, לא יעבור זמן רב עד שהתשואות יעלו שוב ואז ספרד תאולץ לבצע מהלכים", אמר קון.

המתיחות בין יפן לסין עולה מדרגה

המסחר בבורסות אסיה ננעל הבוקר במגמה שלילית ברקע המשך המתיחות בין יפן לסין סביב הבעלות על קבוצת איים לא מיושבים, שיפן מבקשת לרכוש ממשקיע פרטי אך סין טוענת כי הם בבעלותה, ולא ניתנים לרכישה.

בעקבות המתיחות, צנחה מניית Fast Retailing , רשת ההלבשה הגדולה באסיה, בעקבות דרישה ממנה לסגור חנויות בבייג'ינג בעקבות מחאות והפגנות אנטי-יפניות. Panasonic נסחרת במגמה שלילית לאחר שעיתון ה-Nikkei דיווח כי העבודה באחד ממפעליה בסין תושעה ברקע המחאה במדינה.

המתיחות הדיפלומטית בין יפן לסין, הגרועה ביותר מאז 2005, מסכנת את יחסי הסחר בין המדינות, שיותר משולשו בעשור האחרון ליותר מ-340 מיליארד דולר.

מניית Hokuriku Electric Power זיקה לאחר ששר בממשלה היפנית רמז כי אין לו כל תוכניות לעצור בנייה של כורים גרעיניים לצרכי אנרגיה, בעקבות אסון הצונאמי של מארס 2011.

מניותיה של Sony , היצואנית הגדולה ביפן של מוצרי אלקטרוניקה, רשמה עליות שערים לאחר שדווח כי החברה נמצאת במו"מ מתקדם להשקעה ב-Olympus, יצרנית ציוד צילום ידועה.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]