הדולר היציג התחזק ב-0.25%, האירו נחלש; "הכיוון דרומה"

הדולר היציג נקבע על שער של 3.92 שקלים ■ האירו נקבע בירידה של כ-0.2% לרמה של 5.073 שקלים ■ "המגמה כעת היא במובהק כלפי מטה; צפויים בדרך בלימות ותיקונים"

הדולר בולם היום (ה') את מגמת ההחלשות האחרונה מול השקל. הדולר היציג נקבע על שער של 3.92 שקלים - עלייה של כ-0.2%, ואילו האירו נקבע בירידה של כ-0.2% לרמה של 5.073 שקלים. אתמול הסתיים המסחר במט"ח בהיחלשות של הדולר ב-0.23% מול השקל. בעולם נסחר הדולר סביב 1.30 דולרים לאירו.

הדולר במגמת החלשות מאז הבנק המרכזי האמריקני השיק בשבוע שעבר סבב שלישי של הקלה מוניטרית (QE3), כאשר הבטיח לרכוש 40 מיליארד דולר של אג"ח מגובות משכנתאות (MBS) בכל חודש. הרכישות יחלו כבר החודש, כאשר ה'פד' מתכנן לרכוש כבר בספטמבר אג"ח ב-23 מיליארד דולר.

ב-ATRADE מציינים כי "בזירת המט"ח לא קרה הרבה עד כה. הדולר האמריקני הצליח להחזיר מעט מההפסדים אשר ספג בסוף השבוע האחרון אחרי הכרזתו של ברננקי על תוכנית ה- QE3. האירו ירד בכ- 170 פיפס מאזור השיא, שנקבע ב- 1.3170, ועד לרמת התמיכה הפסיכולוגית הניצבת ב- 1.30 שנבחנה אמש".

מחלקת המחקר של FXCM ישראל: "המגמה של הדולר-שקל כעת היא במובהק כלפי מטה ובתנאים הנוכחיים לא צפוי שינוי כיוון. הצמד צפוי לעשות את דרכו לעבר היעד הבא באזור 3.85-3.86. כמובן שלאור חדות המהלך, צפויים בדרך בלימות ותיקונים, אבל הכיוון הוא דרומה".

יוסי פריימן, מנכ"ל קבוצת פריקו: "מובנת ההתייחסות הגורפת לחוסנו של השקל הרושם שיא של שלושה חודשים אל מול הדולר, אולם בדיקה 'פולשנית' יותר תגלה כי חולשת הדולר אל מול השקל הינה תמונת מצב למעמדו של המטבע האמריקני אל מול המטבעות המרכזיים ובראשם האירו והלירה שטרלינג. אין שינוי בהערכתנו לפיה בראיה לטווח קצר רכבת ההרים ממשיכה במעופה. אולם, בראיה בראיה לטווח ארוך להערכתנו לשקל פוטנציאל התחזקות מרשים".