שוק הקופונים כבר עבר מזמן את שלב ההיסטריה ובעת האחרונה מנסות החברות הפועלות בשוק למצוא אפיקי הכנסה חדשים, שימלאו את החלל. ענקית הדילים היומיים גרופון נמצאת במצב עגום במיוחד בתוך השוק הסבוך לאחר שמחיר המניה התרסק ב-80% מאז הנפיקה החברה בנובמבר אשתקד.
אתמול (ד') ניסתה גרופון לעשות צעד בדרך להיחלצות מהמשבר שלה כשהשיקה מוצר מיוחד שמתחבר לסמארטפונים ויאפשר למסעדות, סלוני יופי, מכוני ספא, קמעונאים ועסקים אחרים שמריצים דילים של גרופון בארה"ב לקבל תשלום בכרטיסי אשראי בעמלות נמוכות. מלבד תחרות בגובה העמלות, החברה תציע גם שירות לקוחות מסביב לשעון ויכולת לעקוב ולנטר את השימוש שעושים הצרכנים בקופונים שרכשו לבית העסק.
השירות, Groupon Payments, החל כפיילוט בסן פרנסיסקו וכעת מתרחב לכלל ארה"ב. המהלך מצטרף לנסיונות קודמים של החברה כדי להרחיב את מגוון השירותים שהם מציעים לעסקים איתם הם עובדים כמו תוכניות נאמנות וכדומה.
הצעד האחרון מכניס את גרופון לשוק רווי תחרות בו מציעות פייפאל, וריפון ו-Square, סטארט-אפ שהקים ג'ק דורסי ממייסדי טוויטר, שירותים ומכשירים דומים המאפשרים סליקת כרטיסי אשראי באמצעות הסמארטפון עבור עסקים קטנים.
העמלות הנמוכות של Payments יינתנו לעסקים שמציעים קופונים דרך גרופון, כשעסקים אחרים ייאלצו לשלם עמלות סליקה גבוהות יותר. מנכ"ל גרופון, אנדרו מייסון, אמר לרשת CNBC כי השירות החדש יעזור לחברה למכור יותר קופונים ושלא כל שירות חדש חייב להיות רווחי במיוחד בפני עצמו.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.