לקראת עימות: פרטנר הגישה בקשה לניסוי הנדסי על רשת הוט

הוט הודיעה שתתנגד בתוקף אך משרד התקשורת צפוי לתמוך בעריכת הניסוי, היות ומדובר בניסוי טכנולוגי שבא לבדוק היתכנות לספק שירות על גבי הרשת שלה לטובת קידום התחרות

האם חברת פרטנר לקראת ניסוי הנדסי ברשת הוט בניגוד לרצונה של הוט? ל"גלובס" נודע כי השבוע פנתה פרטנר למשרד התקשורת בבקשה לחייב את הוט לאפשר לה לבצע ניסוי על גבי הרשת שלה, וזאת על רקע סירובה של הוט לאפשר ניסוי כזה. הנטייה במשרד התקשורת היא לאפשר את הניסוי ולחייב את הוט לאפשר נגישות לפרטנר, היות ומדובר בניסוי טכנולוגי שבא לבדוק היתכנות לספק שירות על גבי הרשת שלה לטובת קידום התחרות.

כפי שנחשף ב"גלובס", לפני מספר שבועות הודיעה פרטנר כי בכוונתה להגיש בקשה לניסוי טכנולוגי על רשת הוט לאחר שהאחרונה הודיעה שהיא מסרבת להיכנס למו"מ עם פרטנר וסלקום במסגרת הסדרת השוק הסיטונאי החדש. הוט הציבה עמדה חד משמעית שהיא לא תאפשר נגישות לרשת שלה לטובת המתחרים, במודל שהוא שונה מהמודל הקיים היום, כלומר התחברות לנקודות ריכוז ומשם התחברות ללקוח. החברה הבהירה למשרד התקשורת ולמתחרים כי מבחינתה מודל שאומר התחברות פיסית לארונות תקשורת שלה הוא בלתי ישים מבחינתה מבחינה טכנולוגית והיא תתנגד לו בכל תוקף.

הוט הסבירה שבניגוד לרשת בזק, התחברות לארון תקשורת הוא מודל שאינו קיים בעולם והיא לא תאפשר שדה ניסויים בעניין ברשת שלה. החברה הבהירה כי המשמעות של תקלה בחיבור לארון תקשורת הוא פגיעה באלפי לקוחות והיא לא תיקח את הסיכון.

ככל הידוע פרטנר נעזרת באנשי מקצוע שבעברם שימשו כבכירים בהוט ולכן לטענתה אין שום סיכוי לפגיעה ברשת הוט כאשר מתחרה מציב ציוד אקטיבי משלו בסמוך למתקן תקשורת שלה. מעבר לכך, פרטנר מסבירה כי לשם בדיקת טענותיה של הוט יש חובה לערוך את הניסוי הטכנולוגי. במידה והניסוי יוכיח שאין היתכנות טכנולוגית כפי שטוענת הוט הרי שתוכח טענתה ולא יהיה ניתן לכפות עליה מתן שירות כפי שרוצות פרטנר וגם סלקום.

פרטנר כבר הגיעה לסיכום עקרוני עם בזק על התצורה ההנדסית שבו תפעל על גבי הרשת שלה, במסגרת הקמתו של השוק הסיטונאי החדש שיקום, ובחודש הבא אמור להתקיים דיון בהשתתפות כל המפעילים במשרד התקשורת כדי לשמוע הסתייגויות ולדון במבנה השוק החדש.