שוק המט"ח: הדולר היציג צנח בכ-0.8% מתחת ל-3.9 ש'

הדולר היציג נקבע על 3.88 שקלים ואילו האירו רשם ירידה של כ-0.2% לרמה של 5.06 שקלים

יום המסחר בשוק המט"ח (ו') מתנהל תוך החלשות של הדולר והאירו מול השקל. הדולר היציג רשם ירידה של כ-0.8% לרמה של 3.887 שקלים לדולר והאירו רשם ירידה של כ-0.2% לרמה של 5.06 שקלים.

בעולם נסחר האירו סביב רמה של 1.3 דולרים לאירו והדולר נסחר סביב רמה של 78.22 ין לדולר.

כלכלני לאומי מעריכים, בסקירה השבועית על שוק ההון, כי על אף שינוי המגמה השבוע, צפוי השקל לשוב ולהיחלש מול הדולר בהמשך השנה. הערכה זו נתמכת בהמשך האטה במשק והעמקת הגרעון הממשלתי. עוד ישפיע על המסחר אופן ניהול המדיניות המוניטארית בארה"ב ובאירופה בהמשך.

באירופה, ה"פיננשיאל טיימס" מדווח היום כי בשבוע הבא תיחשף התוכנית לחילוץ ספרד. בינתיים עומדת התשואה על אג"ח ממשלת ספרד ל-10 שנים על 5.75%.

יום המסחר בוול סטריט נחתם אתמול במגמה מעורבת, כשהמשקיעים הגיבו, בין היתר, לחששות הגוברים בשל ההאטה בפעילות הכלכלית באסיה ואירופה. בזירת המאקרו, תביעות האבטלה בארה"ב ירדו בקצב מתון בשבוע החולף, לרמה של 382 אלף, בעוד שמדד הפילי 'פד' הפתיע לטובה וירד פחות מהצפי.

נזכיר כי אתמול באסיה פורסם בסין כי מדד ה-PMI הסיני רשם אומנם עלייה בספטמבר ל-47.8 נקודות לעומת קריאה של 47.6 נקודות באוגוסט, אך לא הצליח לכבוש את רף ה-50 נקודות, המפריד בין התכווצות להרחבה כלכלית.