המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת; אפל במוקד

שמועות לגבי חבילת סיוע גדולה לספרד בשבוע הבא ■ אורקל עמדה בתחזיות ודיווחה על רווח של 53 סנט למניה ברבעון האחרון ■ היום החלה מכירת האייפון 5 ברחבי העולם, והוא צפוי לשבור שיאים ■ אלווריון זינקה 19%

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') במגמה מעורבת, על רקע שמועות לגבי חבילת סיוע גדולה לספרד שיכריז עליה האיחוד האירופי בשבוע הבא, וכאשר אפל התחילה למכור את מכשירה החדש, אייפון 5. בתחום המאקרו לא התפרסמו היום נתונים.

יום המסחר בוול סטריט נחתם אתמול כאמור במגמה מעורבת, כשהמשקיעים הגיבו, בין היתר, לחששות הגוברים בשל ההאטה בפעילות הכלכלית באסיה ואירופה. בזירת המאקרו, תביעות האבטלה בארה"ב ירדו בקצב מתון בשבוע החולף, לרמה של 382 אלף, בעוד שמדד הפילי 'פד' הפתיע לטובה וירד פחות מהצפי.

ה"פיננשיאל טיימס" מדווח היום כי בשבוע הבא תיחשף התוכנית לחילוץ ספרד. בינתיים עומדת התשואה על אג"ח ממשלת ספרד ל-10 שנים על 5.75%.

מנהיגי הסקטור העסקי של ספרד יצאו אתמול בהצהרות פסימיות וביקשו מממשלת ספרד לבקש סיוע חיצוני מלא מה-ECB. אומנם ממשלת ספרד הצהירה בכל הזדמנות כי אין בכוונתה לבקש סיוע חיצוני רחב היקף בקרוב, אולם מנהיגי הסקטור העסקי דורשים ממנה לבקש סיוע שכזה בהקדם האפשרי משום שהם חוששים שעלויות המימון הנמוכות מהן נהנית ספרד בשבועות האחרונים, יאמירו שוב לרמות גבוהות, במקרה שהממשלה לא תגיש בקשה לסיוע רשמי מהבנק המרכזי של אירופה. חששות אלה עולות בקנה אחד עם טענותיהם של כלכלנים ומומחים שונים שטוענים כי עלויות המימון של ספרד ירדו רק בשל העובדה שהמשקיעים מצפים כי היא אכן תבקש סיוע ממוסדות האיחוד האירופי.

לפי הדיווח, שפורסם ב-CNBC, בשיחות פרטיות שנערכו, ראשי המשק הספרדי הביעו את תסכול לגבי עלויות המימון של המדינה, זאת בשל העובדה הפשוטה שמרבית המטות של החברות אותן הם מנהלים ממוקמים בספרד עצמה, חרף העובדה שמרבית ההכנסות שלהם מגיעות מחוץ לספרד.

אפל החלה למכור את האייפון 5

היום החלה אפל למכור את האייפון 5 ברחבי העולם. הציפיות מהמכשיר החדש גבוהות מאוד, במיוחד לאחר שבמכירה המוקדמת מכרה אפל יותר מ-2 מיליון מכשירים בתוך 24 שעות.

ענקית התוכנה אורקל פרסמה את תוצאותיה לאחר סגירת המסחר אמש. החברה עמדה בצפחי לרווח של 53 סנט למניה ברבעון.

וול מארט מתכננת לפתוח חנויות ראשונות בהודו בתוך 12-18 חודשים. כך אמר סקוט פרייס, נשיא וול מארט אסיה, בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל".

הנהלת בנק אוף אמריקה הודיעה אתמול כי היא מתכננת קיצוץ של כ-16 אלף משרות עד לסוף השנה, במטרה לחסוך בהוצאות.

חברת נייק הודיעה אתמול כי היא מתכוונת לרכוש בחזרה את מניותיה בהיקף של כ-8 מיליארד דולר במשך 4 שנים.