הכנסות רשתות הפארם צמחו בשנת 2011 ב-5% והסתכמו ב-4.84 מיליארד שקל (ללא מע"מ) - כך עולה מסקירה ענפית של חברת BDI.
עיקר פעילות רשתות הפארם מרוכזת ברשתות סופר-פארם וניו-פארם. רשת סופר-פארם אחראית ל-75% מהכנסות רשתות הפארם עם מכירות שנתיות של 3.65 מיליארד שקל. רשת ניו-פארם של קבוצת המשביר לצרכן אחראית ל-23% מההכנסות, ואילו רשתות הפארם "שור טבצ'ניק" ו"סנטר פארם" אחראיות ל-2% בלבד מההכנסות עם מכירות שנתיות של כ-97 מיליון שקל בלבד.
מספר הסניפים של השחקנים הבולטים בענף עמד בשנת 2011 על 262 סניפים. 100 סניפים (38%) פועלים באזור המרכז.
ב-BDI מעריכים כי הכנסות הענף ממכירת מוצרים מקטגורית הקוסמטיקה והבישום הסתכמו בכ-2 מיליארד שקל, המהווים נתח כספי של כ-41% מסך הכנסות הענף.
בהתייחס למחיר הממוצע לפריט, העלתה בדיקת BDI כי הוא נשחק אשתקד ב-4%, כשמחירן של תרופות מרשם אף ירד ב-6% בממוצע בהשוואה לשנת 2010.
ב-BDI מעריכים כי רמת הסיכון של החברות המובילות בענף אמנם עלתה מעט אשתקד, אך היא עדיין נמוכה ממדד הסיכון העסקי בכלל המשק.
עם זאת, מוסר התשלומים הממוצע של הענף רע יותר ביחס למוסר התשלומים בכלל המשק. כמו כן, מספר ימי הפיגור בתשלומים (הפער בין ימי האשראי המוסכמים לימי התשלום בפועל) עמד על כ-15 ימים, בעוד שבכלל המשק מספר ימי הפיגור הממוצע עמד על 11 ימים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.