שבוע עמוס צפוי בוול סטריט; "צועדים לקראת תיקון מטה"

ה"פייננשל טיימס" דיווח כי בשבוע הקרוב תיחשף התוכנית לחילוץ מלא של ספרד ■ זירת המאקרו: קייס-שילר, הזמנות המוצרים בני-קיימא ואומדן הצמיחה הסופי ■ האם אפל תמשיך לשבור שיאים חדשים?

שבוע המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח מחר (ב') כאשר המדדים המרכזיים ינסו לשמור על שיא של 5 שנים, תוך שעונת הדוחות הניצבת בפתח, נתוני המאקרו וכן משבר החוב באירופה ימשיכו ללבות את חשש המשקיעים ונראה כי אפקט ההכרזה של ה'פד' על סבב נוסף של רכישות אג"ח החל לדעוך.

המסחר בוול סטריט נחתם בסוף השבוע במגמה מעורבת, כאשר המשקיעים הגיבו הן לשמועות לפיהן ספרד עומדת לבקש חבילת חילוץ בהיקף מלא, והן לנתוני המאקרו שפורסמו במהלך הימים האחרונים שהוכיחו כי כלכלת ארה"ב ממשיכה להאט את הקצב.

ה"פייננשיל טיימס" דיווח כי בשבוע הקרוב תיחשף התוכנית לחילוץ מלא של ספרד. זאת, בשעה ששיעור תשואות האג"ל ל-10 שנים של המדינה האמיר בשבוע החולף לרמה של 5.75 ומנהיגי הסקטור הפרטי קראו לממשלה לבקש סיוע בהיקף נרחב ממוסדות האיחוד האירופי כדי למתן את עלויות המימון של המדינה וכדי לסייע לחברות שלהן להתמודד טוב יותר בשוק העסקי באירופה. (לסיפור המלא)

"אני סבור שהשווקים צועדים לקראת תיקון מטה, אך סביר להניח שתיקון זה יהיה חלול למדי", אומר פיטר קארדילו, כלכלן ראשי בחברת גלובל קפיטל. "חשוב לזכור שכל אכזבה מנתון מאקרו שלילי עשויה להפוך את הסנטמינט בשווקים ולגרור ירידות של בין 2%-4%.

שלל נתוני מאקרו

ביום שלישי יפורסם מדד קייס שילר לחודש יולי, הבוחן את השינוי במחירי הבתים ב-20 ערים מובילות בארה"ב. המדד צפוי לעלות ב-1.5% לאחר עלייה בשיעור של 0.5% בחודש יוני. באותו היום יפורסם גם מדד אמון הצרכנים הרשמי לחודש ספטמבר, שצפוי לעלות לרמה של 62.9 נקודות, לעומת 60.6 נקודות.

ביום שלישי יפורסם גם מדד פעילות הייצור של ריצ'מונד, שצפוי לרשום קריאה שלילית של 9 נקודות בחודש ספטמבר, לעומת קריאה שלילית של 6 נקודות בחודש אוגוסט.

ביום רביעי יפורסם נתון מכירות הבתים החדשים לחודש אוגוסט, שצפוי לעלות לרמה של 381 אלף, לעומת 372 אלף בחודש הקודם.

ביום חמישי יפורסם נתון הזמנות המוצרים בני-קיימא לחודש אוגוסט. לפי תחזיות האנליסטים הנתון צפוייה להירשם עלייה של 0.2% לאחר ירידה של 0.6% בחודש יולי. באותו היום יפורסמו גם נתוני תביעות האבטלה השבועיות שצפויות לרדת לרמה של 378 אלף, לאחר שבשבוע הקודם הן ירדו מעט לרמה של 382 אלף.

גולת הכותרת ביום חמישי תהיה פרסום אומדן הצמיחה האחרון לרבעון השני שצפוי לעמוד על 1.7%, בהתאם לאומדן הקודם.

ביום שישי יפורסמו נתוני ההוצאה וההכנסה הפרטית, שצפויים לעלות ב-0.5% ו-0.2% בהתאמה, לאחר עלייה בשיעור דומה בחודש הקודם. באותו היום יפורסם גם מדד מנהלי הרכש של שיקגו לחודש ספטמבר. המדד צפוי לרדת לרמה של 52.9 נקודות.

אפל ממשיכה לשבור שיאים

ענקית הטכנולוגיה אפל ממשיכה לשבור שיאים חדשים הן במכירות והם במחיר המניה. בסוף השבוע החלה המכירה המוקדמת בארה"ב, בה הוזמנו מעל ל-2 מיליון מכשירים ביממה הראשונה - מספר כפול מהמודל הקודם, האייפון 4S. באוסטרליה, שהייתה כאמור הראשונה למכור פיזית את המכשירים, צבאו מאות אנשים על החנויות.

חוזה חדש לאלביט מערכות בדרום אמריקה: החברה הודיעה היום (א') כי זכתה בחוזה בהיקף של 18.5 מיליון דולר להקמת מרכז אימון משימתי (MTC) למטוסי הקרב של חיל האוויר במדינה באמריקה הלטינית. הקמת מרכז האימון תבוצע במהלך שנת 2014.

ענקית התוכנה אורקל פרסמה את תוצאותיה לאחר סגירת המסחר אמש. החברה עמדה בצפי לרווח של 53 סנט למניה ברבעון.