התרשמות ראשונה מהאייפון 5: לא שדרוג הכרחי; והמחירים?

לידי "גלובס" הגיעה אחת מהיחידות הבודדות של אייפון 5 בישראל ■ מהתרשמות קצרה אפשר לראות שיש שיפורים במכשיר לעומת ה-4S, אבל לא כאלה שדורשים ממשתמשים שמחזיקים טלפון בן שנה ללכת לעשות שדרוג

אלפי צרכנים הסתערו בסוף השבוע על חנויות אפל ברחבי העולם והמתינו בתורים ענקיים כדי לרכוש את הסמארטפון הכי לוהט היום, האייפון 5. על-פי הערכות, האייפון 5 מכר לא פחות מ-10 מיליון יחידות במכירה המוקדמת. לישראל כבר התחילו לזרום יחידות ראשונות של המכשיר על-ידי אנשים שקנו אותו באירופה או בארה"ב, כאשר בחנויות פרטיות אפשר למצוא אותו ב-4,800 שקל עד 7,000 שקל. מחיר הזוי לעומת 2,570 שקל לגרסת ה-16 ג'יגה בארה"ב.

בלוג האייפון "אייפונר הישראלי", הצליח להביא גרסה של המכשיר לישראל כבר בשישי אחר הצהריים. בשימוש קצר מאוד של כתב "גלובס" באייפון 5, אפשר להגיד שהוא מרגיש קל בהרבה לעומת גרסת ה-4S. משקלו של האייפון 5 עומד על 112 גרם והעובי שלו הוא 7.6 מ"מ. לשם השוואה, דגם ה-4S שוקל 140 גרם והעובי שלו על 9.3 מ"מ. מדובר בתחושה קלה, שמיד מרגישים אותה ביד. מצד שני, התחושה שהמכשיר מאוד פגיע לשריטות והוא ידרוש לשים עליו נרתיק. מה שבעצם ירחיב את משקל ועובי הטלפון למשתמש.

צורך אחר בנרתיק נובע מכך שהאייפון 5 שאנחנו בדקנו, הגיע עם שריטה באזור כפתורי הווליום כבר בהוצאתו מהערכה.

המסך מגיע בגודל 4 אינץ' והוא כולל 5 שורות של אייקונים לעומת מסך 3.5 אינץ' עם 4 שורות. האייפון מרגיש לפי טעמנו צר מדי ואנחנו פחות אהבנו את הרעיון הזה. מלבד זה, אפשר לראות במכשיר, שאפל העבירה את מיקום כניסת האוזניות לחלק התחתון של הטלפון. מחבר המכשיר לסינכרון וטעינה שינה את עיצובו, מסוג Lightning, שבוודאי יגרום לצרכנים להתעצבן על הצורך לשלם 29 דולר בשביל לרכוש מתאם לאביזרים הישנים.

איכות המסך בין האייפון 4S לאייפון 5 הייתה דומה בין שני המכשירים ואנחנו לא הרגשנו בעיות של הבהוב.

האייפון 5 גם מגיע עם אוזניות חדשות בשם EarPods שאמורות להתאים בנוחות שלהן לטווח רחב יותר של אוזניים. הן מגיעות בערכה עם נרתיק.

מלבד זה, האייפון 5 דורש שימוש בכרטיס מסוג נאנו סים ולא מיקרו סים כמו בדגמי ה-4. כרגע מי שמוכרות את הכרטיס מהסוג הזה הן סלקום (99 שקל) ואורנג' (88 שקל).

בסופו של דבר, בהתרשמות באמת קצרה של האייפון החדש, אפשר לראות שיש שיפורים במכשיר לעומת ה-4S, אבל לא כאלו שדורשים ממשתמשים שמחזיקים טלפון בן שנה, ללכת לעשות שדרוג.

האייפון 5 באדיבות יוסי ישראלי מאתר theiphoner.co.il