ההמלצות החמות: 10 מניות עם פוטנציאל עצום לשורט

באתר "ביזניס אינסיידר" ערכו רשימה של מניות שהמשקיעים עושים עליהן שורט כמו "משוגעים" ■ באתר התמקדו בשיעור יתרות השורט על אותן מניות שמגיע, במקרים מסוימים ליותר מ-50%

אומנם ראשי הבנקים המרכזיים הכריזו מוקדם יותר החודש על סבבים נוספים של רכישות אג"ח והדפסות כספים כדי להעניק מעין זריקת מרץ לכלכלות הקורסות, אולם נראה כי האפקט של צעדים מוניטרים אלה התפוגג במהרה והשווקים הפיננסים חזרו לדשדש. לכן, באתר "ביזניס אינסיידר" ערכו עבורכם רשימה של מניות עם פוטנציאל עצום לשורט.

נזכיר כי בפוזיציית שורט המטרה היא להרוויח מהירידות של המניה. כדי לפתוח פוזיציה שכזו המשקיע למעשה משאיל מניות שאין ברשותו (מגוף השקעות או בנק) ומוכר אותן. כאשר הן יורדות ומגיעות למחיר היעד שהוא הציב לעצמו, המשקיע קונה אותן בחזרה וגורף רווחים.

לפי נתונים שפורסמו באתר, בבורסת ניו-יורק (NYSE) קיימים יותר מ-50 מניות עם שיעור יתרות שורט של יותר מ-25%. אנו החלטנו להתמקד ב-10 המניות עם שיעור פוזיציות שורט גבוה, שיכול לעניין אתכם במיוחד במקרה שאתם מתכוונים לגוון את תיק ההשקעות ולפתוח פויזצייה הפוכה.

1. JC Penney - מגזר: קמעונאות. תשואה ב-3 החודשים האחרונים: 31.7%. יתרות שורט: 40.2%.

2. Sealy - (סימול: ZZ) - מגזר: חדרי שינה ומזרנים. תשואה ב-3 החודשים האחרונים: 12.7%. יתרות שורט: 40.7%. דבר המומחים: קיים חשש שהחברה לא תעמוד בהחזרי ההתחייבויות הגדולות שלה.

3. Radioshack - מגזר: קמעונאות אלקטרוניקה. תשואה ב-3 החודשים האחרונים: 34.7%-. יתרות שורט: 41.7%. דבר המומחים: לאחרונה החברה ביטלה תוכנית לרכישה עצמית של מניות כדי לממן את החובות שלה, עניין שהזניק את יתרות השורט וגרם לצניחה חדה במניה.

4. Sturm Ruger - (סימול: RGR) - מגזר: ייצור נשק קל. תשואה ב-3 החודשים האחרונים: 34.6%. יתרות שורט: 42.7%. דבר המומחים: החברה התקשתה לעמוד בביקושים למוצריה ונאלצה השנה להקפיא מספר הזמנות אליהן היא התחייבה.

5. American Greetings Corporation (סימול: AM) - מגזר: יצרנית כרטיסי ברכה. תשואה ב-3 החודשים האחרונים: 2.5%. יתרות שורט: 44.1%.

6. KB Home - מגזר: בנייה. תשואה בשלושת החודשים האחרונים: 53.9%. יתרות שורט: 44.4%. דבר המומחים: אומנם קיימת תחושה שמחירי הדיור הגיעו לתחתית, אך החוב העצום של החברה מעורר חשש.

7. Pandora (סימול: P) - מגזר: אינטרנט. תשואות ב-3 החודשים האחרונים: 9.3%- יתרות שורט: 46.6%. דבר המומחים: החברה המספקת שירותי מוזיקה באינטרנט, נתקלה השנה בתחרות עזה מצידן של סמסונג ומחברת ספוטיפיי.

8. USANA Health Sciences (סימול: USNA) - מגזר: יצרנית של תוספי מזון. תשואה ב-3 החודשים האחרונים: 22.1%. יתרות שורט: 47.7%.

9. YELP - (סימול: YELP) - מגזר: שירותי אינטרנט. תשואה ב-3 החודשים האחרונים: 50.4%. יתרות שורט: 50.8%.

10. hhgregg - (סימול: HGG) - מגזר: קמעונאות אלקטרוניקה. תשואה ב-3 החודשים האחרונים: 20.2%-. יתרות שורט: 54.8%. דבר המומחים: החברה חתכה את תחזית ההכנסות שלה ל-2013.