שוק המט"ח: הדולר התחזק בכ-0.8% ליציג של 3.918 שקלים

האירו נחלש בכ-0.25% לשער יציג של 5.051 שקל לאירו ■ בנק ישראל צפוי לפרסם היום את החלטת הריבית במשק לחודש אוקטובר ■ "בתקופה הקרובה נצפה לעליות ביורו במקביל להחלשות הדולר מול השקל"

המסחר בזירת המט"ח ננעל היום (ה') במגמה מעורבת כשהאירו רשם ירידה אל מול השקל בעוד הדולר עלה. המטבע האמריקאי התחזק בכ-0.8% מול השקל ושערו היציג נקבע על 3.918 שקל לדולר. האירו לעומת זאת נחלש בכ-0.25% ונקבע על 5.051 שקל לאירו.

"הירידות בשער הדולר/שקל אשר הובילו את הצמד לשערו הנוכחי ברמה של 3.90 שקל בהחלט עשויות להימשך והיעד הקרוב של הצמד הוא בשער של 3.83 שקל", נכתב בסקירה של Forex Trading. "בתקופה הקרובה נצפה לעליות ביורו, בסחורות ובמדדי המניות, ובמקביל צפויה היחלשות הדולר מול השקל.

דברים ברוח דומה אמר גם יוסי פריימן, מנכ"ל קבוצת פריקו: "בטווח הקצר, התאוששות שער האירו אל מול הדולר ממשיכה לתמוך בהתחזקות השקל אל מול הדולר גם בזירה המקומית". אך פריימן סייג את דבריו ואמר: "בשלב הנוכחי יש ביקושים ערים לדולר המתקבלים מתחת לרמת 3.87 שקלים לדולר, דבר אשר בטווח הקצר בולם את התחזקות השקל, אולם בראייה לטווח ארוך להערכתינו לשקל פוטנציאל התחזקות מרשים".

בנק ישראל צפוי לפרסם היום את הריבית שלו לחודש אוקטובר שעומדת כיום על 2.25% וזאת על רקע פרסום מדד המחירים של אוגוסט שפורסם לאחרונה והצביע על עלייה חדה במדד ב-1.9% לעומת צפי לעלייה של 1.5%.

על פי דיווחים שעלו בסוף השבוע האחרון באירופה, ספרד צפויה לבקש סיוע חבילת סיוע מלאה מהמוסדות הבינלאומיים במהלך השבוע הקרוב, וזאת בזמן שהמדינה מתכוננת להציג את התקציב שלה לשנה הבאה. בסוף השבוע מתכוונת הממשלה גם לפרסם את הדוחות של שתי פירמות ראיית החשבון שנשכרו על מנת לבחון את מצב הבנקים במדינה.

כמעט באותו נושא, העיתון הגרמני "דר שפיגל" דיווח בסוף השבוע כי ממשלות אירופה שוקלות להשתמש בכספים פרטיים על מנת למנף את היקף קרן הייצוב האירופית (ה-ESM) מ-500 מיליארד אירו לכ-3.5 טריליון דולר.

[לאתר המט"ח]