המשך מימושי רווחים בוול סטריט: גוגל עלתה לרמות שיא

בכיר בפדרל ריזרב הזהיר שתוכנית רכישות האג"ח לא תועיל לכלכלה ואף תפגע באמינותו של הבנק המרכזי ■ עלייה בתשואות האג"ח של ספרד ■ מדד S&P 500 איבד 1.8% ב-5 הימים האחרונים - הרצף הארוך מאז יולי

מדדי המניות בוול סטריט ננעלו היום (ד') בירידות זה היום ה-5 ברציפות - הרצף הארוך ביותר מאז יולי, כאשר מדד S&P 500 השלים מימוש של 1.8% ב-5 הימים האחרונים. הסיבות: עלייה בתשואות האג"ח של ספרד וחששות שמא תוכנית ההרחבה הכמותית השלישית שהשיק הפדרל ריזרב לא תצליח להאיץ את הצמיחה בארה"ב. מחיר הנפט ירד היום ב-0.6% ובבורסת הסחורות של שיקאגו נסגר המחיר על 91.37 דולר לחבית.

"אנשים מתמודדים עם נתוני המאקרו הבעייתיים", אמר לסוכנות בלומברג אנדרס אוטרמן, מנהל השקעות בכיר באליאנז גלובל אינווסטורס. "ישנו חשש מהותי שמא תוכניות התמרוץ של הבנקים המרכזיים פשוט מעידות על כך שהבנקים המרכזיים נואשים מהמצב החמור".

גרמניה, הולנד ופינלנד הודיעו אמש שספרד תצטרך להתמודד לבדה עם הבעיות במערכת הבנקאית שלה, שכן מנגנון החילוץ האירופי ESM יוכל לסייע לה באופן חלקי בלבד. ראש ממשלת ספרד מריאנו ראחוי עדיין מסרב לפנות לבנק המרכזי האירופי באופן רשמי כדי לבקש סיוע, כך שהבנק המרכזי לא יכול בינתיים להתחיל לרכוש אגרות חוב ממשלתיות לטווח של עד 3 שנים.

בבית ההשקעות רוטשילד מעריכים כי ספרד ממתינה שאיטליה תילחם בשבילה, כלומר שהאיטלקים יגמישו את תנאי הסיוע של הבנק המרכזי האירופי. הבעיה היא שכל יום שעובר וספרד לא מבקשת סיוע מביא לעלייה בתשואות האג"ח שלה, מה שעלול בסופו של דבר לאלץ את ספרד לבקש סיוע אם התשואות יעלו לרמות בלתי נסבלות. תשואת האג"ח ל-10 שנים של ספרד נסחרת היום כמעט ב-6%, לאחר שירדה כבר לכ-5.5% לאחר השקת תוכנית רכישות האג"ח של הבנק המרכזי. ביולי הגיעה תשואת האג"ח ל-10 שנים לשיא של 7.6%.

אמש, ליל יום כיפור, ירדו המדדים בוול סטריט משיאים של כמעט 5 שנים, לאחר שצ'רלס פלוסר, נשיא שלוחת הפד בפילדלפיה, אמר כי תוכנית QE3 לא תצליח להאיץ את הצמיחה הכלכלית והיא אף תפגע באמינותו של הבנק המרכזי. למעשה, מדד S&P 500 מחק כמעט את כל העליות אותן רשם מאז שהפד הכריז על תוכנית רכישות האג"ח ב-13 בספטמבר, אז הוא אמר כי ירכוש אג"ח מגובות משכנתאות ב-40 מיליארד דולר מדי חודש, ללא הגבלת זמן או היקף.

מצד שני, נשיא שלוחת הפד בשיקגו קרא היום להמשך ההקלה המוניטרית לתקופה ארוכה, עד אשר יורגש שינוי משמעותי בשוק העבודה. (לסיפור המלא)

מבחינת נתוני מאקרו שפורסמו היום, מכירות בתים חדשים ירדו ב-0.3% באוגוסט לרמה של 373 אלף יח"ד בקצב שנתי, בעוד אנליסטים ציפו ל-380 אלף. מצד שני, מחירי הבתים החדשים זינקו ב-11.2%. המחיר החציוני של בית חדש בארה"ב עמד באוגוסט על 256,900 דולר. בשנה האחרונה טיפסו המחירים ב-17%.

גוגל - החברה החמישית בגודלה בוול סטריט

מבין המניות הבולטות היום, גוגל המשיכה להיסחר בשיא, כאשר היא הפכה לחברה החמישית בגודלה בוול סטריט במונחי שווי שוק. החברה שווה היום 243 מיליארד דולר לאחר שזינקה בכ-38% בשנה האחרונה.

מניית אודיוקודס נסחרה ביציבות לאחר שזינקה ביותר מפי 2 בחודש האחרון. למניה פער ארביטראז' חיובי של כ-12% מול השער בבורסת ת"א. גם לטבע פער חיובי של כ-1.6%. מצד שני, לאיזיצ'יפ פער ארביטראז' שלילי של כ-4%, אלוט תקשורת עם 8.4%, ודי מדיקל עם פער שלילי של 22%.

אינטל ומארוול נסחרו על רקע הורדות המלצות שספגו מבית ההשקעות Caris. האנליסט קרייג אליס חתך את תחזיות הרווח של 2 ענקיות השבבים וכן את ההמלצות למניות. אליס ציין שאינטל ניצבת בפני תקופה מאתגרת בגין החולשה בשוק מחשבי ה-PC, ואילו מארוול חווה חולשה במכירות השבבים ליצרניות כוננים קשיחים.

מניית לייף פרטנרס (סימול: LPHI) זינקה בעקבות פסיקה חיובית של בית משפט בטקסס. (לסיפור המלא)