מניית הערב: מהמרת על מותם של אנשים - וטסה כ-160%

לייף פרטנרס זכתה לפסיקה חיובית בבית משפט בטקסס - והמניה מזנקת ■ דיבידנד של 10 סנט למניה ייצא לפועל בעקבות פסיקת ביהמ"ש

מניית לייף פרטנרס (סימול: LPHI) מזנקת הערב (ד') בנאסד"ק בכ-160% בעקבות פסיקה חיובית של בית משפט בטקסס לטובתה. ביהמ"ש קבע כי המוצרים שהחברה מרכיבה מביטוחי חיים אינם נחשבים למוצרים פיננסיים תחת החוק בטקסס ודחה את בקשת התובע הכללי במדינה למנות לה מפרק מטעמה במסגרת פשיטת רגל.

בעיות משפטיות מחקו כ-77% משווי השוק של לייף פרטנרס מתחילת השנה, לאחר שהחברה הואשמה בהונאה חשבונאית שהביאה לניפוח ערך נכסיה בדוחות הכספיים. גרג אבוט, התובע הכללי בטקסס, תבע את החברה בחודש שעבר בטענה שהיא ביצעה פרשנויות מוטעות של החוק בבואה למכור מוצרים הקשורים לביטוחי חיים. הוא תבע למנות לחברה מפרק מטעם המדינה ולהורות לחברה להפסיק למכור את אותם מוצרים.

פסיקת ביהמ"ש תאפשר כעת לחברה לחלק דיבידנד של 10 סנט למניה, עליו היא הכריזה בחודש שעבר. לייף פרטנרס רוכשת ביטוחי חיים ממבוטחים במחיר נמוך מאוד מערכם, וממשיכה לשלם פרמיות בעוד היא מהמרת על כך שהיא תרשום רווחים מהביטוח כאשר המבוטח ימות. הרווח של החברה מהעסקה נמוך יותר ככל שהמבוטח מאריך חיים.

מניית החברה נגעה בשפל של 10 שנים בחודש שעבר. החברה נסחרת היום לפי שווי של 52 מיליון דולר בלבד והיא נחשבת למסוכנת לא רק בגלל שמדובר במניה קטנה (שער המניה עומד היום על יותר מ-3 דולרים, נמוך מ-5 דולרים הנדרשים עפ"י מוסדיים רבים לכניסה להשקעה) אלא גם בגלל שמחזור המסחר הממוצע בה הינו נמוך 115 אלף מניות בלבד מדי יום בממוצע ב-3 החודשים האחרונים.