לאחר שאף יבואן רכב סדיר לא הגיש הצעות רשמיות למכרז ההצטיידות בלימוזינות עבור מדינת ישראל החליטה המדינה לשנות את צו היבוא, כך שיתאפשר למדינה עצמה לייבא כלי רכב כאלה ביבוא מקביל או ישיר.
על-פי נוסח התיקון לסעיף 4 בצו היבוא יתאפשר יבוא הרכב ישירות גם על-ידי מינהל הרכש הממשלתי, ובלבד "שהרכב יהיה מיועד לשימוש במשרד ממשלתי או יחידת סמך שלו, שאינו מיובא ביבוא מסחרי סדיר ושנועד לענות על צורך מיוחד". בעקבות התיקון ניתן יהיה לייבא כלי רכב כאלה גם מדילרים בחו"ל, אם כי לא ברור מי יעניק להם שירות בארץ.
רוב היבואנים, שבחנו את האפשרות להתמודד במכרז, הודיעו למדינה כי כלי רכב במפרט המבוקש לא עומדים בדרישות התקינה וקיימים רק בגרסה משוריינת.
על-פי הערכות בענף, המחיר הטיפוסי של לימוזינה משוריינת בתצורה שהמדינה מעוניינת לרכוש - עם הפרדה בין הנהג לנוסעים, תצורת ישיבה "פנים מול פנים" בחלק האחורי, אבזור של משרד נייד, ציוד תקשורת מתקדם ועוד - עשוי להגיע ליותר מ-2 מיליון שקל ליחידה.
עיקר השימוש של הלימוזינות הוא לאירוח אח"מים המגיעים לארץ כאורחי משרד החוץ אולם הם מיועדים גם לבכירי הממשלה "במקרים מיוחדים".
סעיף אחר בתיקון המוצע לצו היבוא החופשי יאפשר לחברות ליסינג והשכרה לייבא ישירות לארץ קרוואנים המיועדים להשכרה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.