אובמה ונתניהו שוחחו בטלפון על שת"פ בין ישראל לארה"ב

הבית הלבן: שני המנהיגים התייחסו לשיתוף הפעולה הביטחוני ההדוק במאמץ למנוע נשק גרעיני מאיראן

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, וראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחחו הערב (ו') בטלפון על המאמצים המשותפים של שתי המדינות למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני. כך הודיע הבית הלבן.

הממשל אף פירסם תצלום של הנשיא בלשכה הסגלגלה במהלך שיחתו עם רה"מ, כמענה נוסף לטענות הרפובליקנים, שאובמה משליך את ישראל לכלבים. הקמפיין של המועמד הרפובליקני לנשיאות, מיט רומני, טען שסירובו של אובמה להיפגש עם נתניהו מאותת לאויבי ישראל שוושינגטון מוכנה להפקיר אותה.

בהודעת הבית הלבן נאמר שהשיחה היתה חלק מההתייעצויות השגרתיות בין שני המנהיגים, ושיחת המשך לפגישתו של נתניהו עם שרת החוץ האמריקנית, הילארי קלינטון, אמש בניו-יורק.

אובמה ונתניהו דנו בשורת נושאים ביטחוניים והנשיא חזר ואישש את מחויבות ארה"ב לביטחון ישראל, מחויבות שאינה נינת לערעור.

שני המנהיגים הדגישו את העובדה ששוררת ביניהם הסכמה מלאה לגבי המטרה המשותפת שלהם: למנוע מאיראן השגת נשק גרעיני, נאמר בהודעה.

לדברי הבית הלבן, קידם ראש הממשלה בברכה את התחייבותו של הנשיא, בנאומו לפני העצרת הכללית, שלשום, שארה"ב תעשה מה שהיא חייבת לעשות כדי לבלום את איראן.

שני המנהיגים התייחסו לשת"פ והתיאום ההדוקים בין שתי הממשלות בקשר לאיום האיראני - תכניתה הגרעינית של איראן, סכנת התפוצה של נשק גרעיני והתמיכה בטרור - והסכימו לקיים את התייעצויות הרגילות ביניהם בעתיד.

קודם לכן, נפגש ראש הממשלה בניו-יורק עם עמיתו הקנדי, סטיבן הארפר, והודה לו על החלטת ממשלתו לנתק את היחסים הדיפלומטיים עם איראן.