גרמניה: הפגנות במספר ערים בדרישה להטיל מס על עשירים

בעוד שבספרד מפגינים נגד הטלת מסים חדשים, המפגינים בגרמניה דורשים להטיל מסים נוספים על עשירים ■ על הערכות המארגנים, קרוב ל-40 אלף איש השתתפו במחאות שהתקיימו ב-40 ערים בגרמניה

עשרות אלפי מפגינים הפגינו הערב מול הפרלמנט הספרדי במחאה על הקיצוצים בתקציב המדינה, אולם גם בגרמניה יצאו אלפים לרחובות במספר ערים. אך בעוד שבספרד מחו על הטלת מסים נוספים על האזרחים, בגרמניה הפגינו האזרחים בעד הטלת מסים נוספים על העשירים.

מארגני אירועי המחאה טענו היום כי קרוב ל-40 אלף איש השתתפו בהפגנות שהתקיימו בכ-40 ערים ברחבי המדינה בדרישה לשוויון צודק יותר בחברה הגרמנית. אולם ההערכות של המשטרה המקומית דיברו על מספרים נמוכים יותר: משטרת העיר פרנקפורט העריכה שבהפגנה שהתקיימה בעיר השתתפו 4,000 איש, בעוד שמשטרת קולון העריכה כי רק 2,000 איש השתתפו במחאה בעיר. משטרת ברלין סירבה למסור את ההערכה שלה להפגנה שהתקיימה בעיר, אך המארגנים טענו שהיו קרוב ל-5,000 איש.

מארגני המחאות, שכללו בין היתר וועדי עובדים, ארגונים אזרחיים וקבוצות נגד הגלובלזציה, דרשו מהממשלה להטיל מס קבוע על העשירים במדינה "על מנת שאלו יתרמו יותר למדינה". על פי המארגנים של המחאה, המס החדש ישפיע רק על מספר מצומצם ביותר של אזרחים וש-99% מתושבי המדינה לא ירגישו שינוי בשיעור המס.