הוצאות הצרכנים במדינות ה"מנוע" של השווקים המתעוררים - הודו וסין, צפויות לשלש עצמן עד שנת 2020 להיקף של כ-10 טריליון דולר בשנה, מה שמהווה פוטנציאל לסיוע לצמיחה במדינות המתפתחות, כך לפי מחקר שהתפרסם היום (ג').
המחקר, של BCG, מבוסס על סקר של כ-24 אלף צרכנים כמו גם על ראיונות עם בכירים בעולם העסקים. להערכת חברת המחקר, צרכנים בהודו ובסין יוציאו כ-64 טריליון דולר על מוצרים עד 2020.
"אנו נמצאים בנקודת מפנה בהסטוריה, בה העושר היחסי ינדוד מהמערב לסין והודו, אך העושר האבסולוטי, כולל המערב, יגדל", כך אמר מייקל ג'. סילברמן, שותף בכיר ב-BCG.
ההאטה הגלובלית נותנת את אותותיה גם על הודו וסין, אך המעמד הבינוני במדינות הללו, הכח הצרכני החזק ביותר, צפוי לגבור על ההשפעות השליליות. עד 2020 צפוי המעמד הבינוני במדינות הללו לגדול לכמיליארד בני אדם, כאשר בהודו צפוי המעמד לגדול לכ-45% לעומת 28% היום.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.