בשנים האחרונות מנהלים העיתונים מלחמת הישרדות עם דעיכתו של הפרינט, אך נראה כי התוכן החדשותי ממשיך להיות מבוקש גם בעידן הדיגיטלי.
למעשה, 33% מהקהל הבוגר בארה"ב צורך חדשות לפחות פעם בשבוע דרך המובייל, כשכ-63% מבעלי הטאבלטים והסמארטפונים משתמשים במכשירים כדי לקרוא כתבות וידיעות - כך עולה ממחקר שערך פרויקט המצוינות בעיתונות של ארגון Pew האמריקני יחד עם קבוצת המדיה של "האקונומיסט".
קוראים לעומק
נתון מעניין נוסף במחקר הוא העובדה שהכלים הטכנולוגיים החדשים דווקא משפרים את מעמדם של כלי התקשורת וגורמים לצריכה מוגברת יותר של חדשות.
כך עולה כי 40% מצרכני החדשות במובייל צורכים יותר חדשות, וכ-33% פונים ליותר מקורות חדשותיים.
מי שחשב שהשימוש העיקרי הוא רק רפרוף על הכותרות באתרי החדשות, יופתע לגלות מהמחקר כי 73% מאלה שצורכים חדשות בטאבלטים קוראים לעומק את הכתבות לעיתים קרובים, כש-19% עושים זאת באופן יומיומי.
בקרב משתמשי הסמארטפונים השיעור נמוך יותר אך גבוה יחסית למצופה, עם 61% שקוראים כתבות שלמות לעיתים קרובות ו-11% שקוראים אותן על בסיס יומי.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.