מעורבות של נשים בצפייה בשידורי ספורט היא אחד מהנושאים המרכזיים ביותר עבור חברות מסחריות. העובדה שנשים הן כוח הקנייה העיקרי בבית קובעת עבור מפרסמים את הכדאיות אם להשקיע בשידורי ספורט.
לפי המגזין "פורבס" (מנתונים שפרסם לפי סקר של חברת נילסן שמודדת את נתוני הרייטינג), מתברר כי הפוטנציאל המסחרי של שידורי ספורט בארה"ב הוא עצום, בהתחשב בכך שבלא מעט שידורים עולה נתח הצפייה של נשים על זה של גברים.
הסופרבול ב-2012 בין ניו-יורק ג'איינטס לניו אינגלנד פטריוטס הוא לא רק האירוע הכי נצפה בתולדות הטלוויזיה האמריקנית (111.3 מיליון צופים), אלא האירוע שצפו בו הכי הרבה נשים: יותר מ-50.4 מיליון נשים צפו במשחק, והן היוו 45.3% מכלל צופי הטלוויזיה.
מהמחקר עולה כי חלק גדול מהצופות לא עשו זאת בהכרח בגלל הפוטבול עצמו, אלא מסיבות חברתיות ומתוך רצון לצפות דווקא בפרסומות במהלך השידור. "הסופרבול הוא כבר לא אירוע ספורט אלא יותר אירוע בידור", מצוטט ב"פורבס" סטפן מאסטר, סגן נשיא ב"נילסן ספורטס".
מבחינת אחוזי צפייה, הנתונים מראים כי המשחקים האולימפיים נחשבים למועדפים על-ידי יותר נשים מאשר גברים: בטקס הנעילה של המשחקים בלונדון 2012 צפו בארה"ב 56.4% נשים, את טקסט הפתיחה ראו 56.1% נשים, ואת התחרויות עצמן שהועברו בארה"ב בפריים-טיים ראו 54.2% נשים.
אירוע נוסף שנצפה על-ידי נתח גדול יותר של המין הנשי הוא מירוץ הסוסים קנטאקי דרבי: 51.3% נשים. גם גמר ה-NBA בין מיאמי לאוקלהומה סיטי הרשם נתח צפייה גבוה מאוד בקרב נשים: כ-37.3% מהצופים בהתמודדות.
שידורי הספורט הכי נצפים בטלוויזיה בארה"ב ב-2012 על-ידי נשים*:
סופרבול 2012 - 50.4 מיליון נשים (45.3% נשים מתוך כלל הצופים)
טקס פתיחת משחקי לונדון - 22.8 מיליון נשים (56.1% נשים)
טקס הנעילה של משחקי לונדון - 17.5 מיליון נשים (56.4% נשים)
התחרויות במשחקי לונדון - 16.8 מיליון נשים (54.2% נשים)
גמר טורניר ה-BCS, פוטבול מכללות גברים - 8.2 מיליון נשים (34% נשים)
מירוץ סוסים קנטאקי דרבי - 7.6 מיליון נשים (51.3% נשים)
גמר כדורסל מכללות גברים - 7.4 מיליון נשים (35.5% נשים)
סדרת הוורלד סירייס בבייסבול 2011 - 6.4 מיליון נשים (38.4% נשים)
סדרת גמר האן.בי.אי - 6.3 מיליון נשים (37.3% נשים)
טורניר המאסטרס בגולף - 3.9 מיליון נשים (35.6% נשים)
*נתונים: "נילסן"
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.