שוק המט"ח: הדולר היציג נסוג ורשם ירידה של כ-0.6%

האירו פתח את היום בעלייה קלה אולם השער היציג נותר ללא שינוי על רמה של 5.01 שקלים

הדולר ממשיך לאבד גובה והשער היציג רשם ירידה של כ-0.6% לרמה של 3.856 שקלים במהלך יום המסחר (ו') במט"ח. האירו פתח את היום בעלייה קלה אולם השער היציג נותר ללא שינוי על רמה של 5.01 שקלים.

בעולם נסחר הדולר סביב רמה של 1.30 דולרים לאירו. זאת לקראת פרסום נתוני מאקרו חשובים בארה"ב מאוחר יותר. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמת יציבות.

מאוחר יותר יתפרסמו נתוני האבטלה בארה"ב לחודש ספטמבר, כשהצפי הוא לתוספת של כ-130 אלף משרות.

שוק העבודה המדשדש, משבר החוב האירופי, הצמיחה החלשה בסין וה"צוק הפיסקלי" - אלו הסיבות שהביאו את הפדרל ריזרב להכריז על QE3, כך עולה מפרוטוקול פגישת ה'פד' בספטמבר. מהפרוטוקול עולה גם כי כמה מהחברים בועידת השוק הפתוח, המכריעה באשר למדיניות המוניטרית, הביעו חוסר בטחון בנוגע למידת ההשפעה שתהיה לתוכנית הרכישות הנוכחית, לעומת התוכניות הקודמות. עם זאת, מרבית המשתתפים בפגישה חשבו ש"אפשר לעמוד בסיכונים בתכנית, מאחר והועידה יכולה לעשות שינויים ברכישות שלה לפי הצורך, בתגובה להתפתחויות כלכליות או לשינויים בהערכות התועלת והעלויות", כך לשון הפרוטוקול.

מנהל ההשקעות המוערך מארק פאבר מעריך כי מדדי המניות בוול סטריט עומדים בפני תיקון משמעותי, מה שייצור הזדמנות קנייה. בראיון ל-CNBC אמר פאבר כי "באפריל הערכתי שהמניות אטרקטיביות ביחס לאגרות חוב, בעיקר מניות של חברות חזקות המחלקות דיבידנדים, וצדקתי. כעת, לאחר הראלי האחרון, אני מצפה לתיקון משמעותי ומעריך שבטווח של החודשים הקרובים אוכל לקנות הרבה מאוד מניות בהנחה של כ-20% לעומת המחירים הנוכחיים".