המסחר בבורסה נחתם בנמוך היומי; כיל נפלה 4.4%

הבנק העולמי וקרן המטבע חתכו תחזיות הצמיחה הגלובליות ■ ציפייה לקראת החלטה - בחירות או תקציב ■ טבע תקיים השבוע מסיבת עיתונאים ■ כלל פיננסים מוריד המלצה לכיל

המסחר בבורסת אחד-העם ננעל היום (ג') במגמה שלילית ברקע מגמה דומה באירופה ובוול סטריט, בצל הורדת תחזיות הצמיחה על ידי קרן המטבע והבנק העולמי, אשר ביטלו את האפקט של נתוני התעסוקה המפתיעים שהתפרסמו בארה"ב ביום שישי.

תשומת לב רבה ניתנת בימים אלה למערכת הפוליטית והכלכלית, שם קיימת ציפייה דרוכה לקראת החלטתו של ראש הממשלה שהצהיר לפני החג כי יחליט בתוך כשבועיים אם להקדים את הבחירות או לנסות ולאשר את התקציב לשנת 2013.

באחד העם ממשיכים המשקיעים להתבצר באפיקים הסולידיים ביותר - קרנות כספיות וקרנות אג"ח מדינה, על אף הראלי במניות. בחודש החולף צמח ענף הקרנות בכ-3 מיליארד שקל ל-160.5 מיליארד שקל, כאשר כ-1.75 מיליארד שקל מצמיחה זו מיוחסים לגיוסים נטו, והשאר לתשואה החיובית שהניב השוק. בדומה לחודשים קודמים, גם בחודש החולף בלט אפיק הקרנות הכספיות, עם גיוסים של כ-1.3 מיליארד שקל - כלומר הוא היה אחראי לרוב הגיוסים.

הבנק העולמי הוריד אתמול את תחזית הצמיחה שלו לסין לשנה הנוכחית לעומת התחזית שסיפק בחודש מאי השנה, והוריד את תחזית הצמיחה גם לכל היבשת. הבנק העולמי צופה כעת צמיחה של 7.7% עבור סין בשנת 2012 לעומת תחזית צמיחה של 8.2% שסיפק הבנק בחודש מאי. בבנק ציינו את תוכניות הצנע במדינה והירידה בביקוש המקומי למוצרים כשתיים מהסיבות שהובילו להורדת התחזית. הבנק גם הוריד את תחזית הצמיחה של היבשת הגדולה ביותר בעולם ל-7.2% לעומת תחזית של 7.6% בחודש מאי.

גם כלכלני הקרן הורידו שוב את תחזית הצמיחה העולמית לשנתיים הבאות, לפיהן, התמ''ג העולמי יגדל השנה רק ב-3.3% וב-3.6% ב-2013, שיעור המצביע על התאוששות מאוד מוגבלת. יתרה מזו, ב-IMF מציינים כי גלו הסיכויים להאטה נוספת כאשר ישנה הסתברות של 1 ל-6 לקצב צמיחה של מתחת ל-2%, מצב שמתיישב עם מיתון בכלכלות המפותחות וצמיחה נמוכה בשווקים המתפתחים.

במרכז העניינים באירופה עמדה אתמול פגישת שרי האוצר של גוש האירו, אשר התניעו את קרן הייצוב הקבועה של אירופה (ESM) שקיבלה את הכינוי "בזוקה". הקרן, בהיקף 500 מיליארד אירו, אמורה לסייע למדינות כמו ספרד ואיטליה ולאחר שאלו יפנו באופן רשמי לבקשת סיוע ויעמדו בתנאים מסוימים - יזכו לרכישות אג"ח שלהן ע"י הקרן. לפי שעה, שרי האוצר אמרו כי ספרד לא זקוקה לסיוע באופן מיידי.

ביום שישי התפרסמו נתוני התעסוקה בארה"ב שהצביעו על יצירת 114 אלף משרות חדשות בחודש ספטמבר, ושיעור האבטלה ירד במפתיע ל-7.8% לעומת 8.1% באוגוסט - הרמה הנמוכה מאז ינואר 2009. העליות במספר המשרות באוגוסט ויולי עודכנו כלפי מעלה, בשיעור משולב של 86 אלף משרות חדשות. באוגוסט עודכן הנתון, כאמור, ל-142 אלף לעומת ההערכה הקודמת של 96 אלף משרות בלבד. ביולי קפץ הנתון מ-141 אלף ל-181 אלף.

חגיגת ביומד

אינטק פארמה מדווחת היום על הצלחה בתוצאות הניסוי הקליני האחרון והמסכם במסגרת Phase II עם מוצר האקורדיון-לבודופה לטיפול בחולי פרקינסון בשלבים מתקדמים של המחלה.

כן פייט הודיעה הבוקר כי לאור תוצאות הביניים החיוביות של ניסוי שלב 2/3 בתרופת ה-CF101 למחלת הפסוריאזיס, ממשיכה החברה את קליטת החולים לניסוי.

כלל פיננסים מוריד הבוקר בצעד נדיר יחסית את המלצתו למניית כיל ל"תשואת שוק" בשל "הגעת המניה לטווח מחיר היעד לאחר מהלך של 20%".

אי.די.בי. אחזקות ריכזה עניין לאחר שהודיעה כי היא תגייס 35 מיליון דולר לתשלום למחזיקי אג"ח סדרה ב'.

טבע תציג השבוע נתונים חדשים על הקופקסון והלקווינימוד כנס ה-28 של האגודה האירופית לטיפול ולמחקר של טרשת נפוצה, שיתקיים השנה בליון, צרפת, ב-10-13 באוקטובר.

[לפורטל הפיננסי]