כחלון דורש מבזק מידע על רשת הסיבים החדשה

עד כה נמנעה בזק מלהרחיב על הרשת החדשה שהיא מתכננת, זאת מלבד המידע הראשוני שמסרה לאחר שדירקטוריון החברה אישר את המהלך

משרד התקשורת דורש מבזק לספק לו מידע על רשת הסיבים החדשה שהחברה מקימה. ל"גלובס" נודע כי מנכ"ל המשרד, עדן בר טל, שלח לבזק מכתב ובו דרישה מפורטת לקבל מידע בנוגע לרשת לפריסת סיבים אופטיים לבתים שצפויה להחליף את רשת הנחושת הקיימת. זאת לאחר שבעבר, סירבה בזק להעביר למשרד מידע כאשר הקימה את רשת ה-NGN.

בימים אלה, נזכיר, עובד משרד התקשורת על מבנה הרפורמה בשוק הסיטונאי החדש שבמסגרתו יוכלו מפעילים מתחרים לרכוש תשתיות מבזק במחיר מוזל.

לפיכך, דרש בר טל מהחברה שלא לקבל החלטות בנוגע למבנה הרשת החדשה מבלי שהמשרד ידע על כך מראש, היות שיש לכך משמעות מבחינת היכולות והאפשרות של שחקנים מתחרים להשתמש בה.

כאמור, עם תחילת הקדנציה של השר משה כחלון במשרד התקשורת, החלה בזק לבצע עבודות על רשת ה-NGN. בקשות מצד המשרד לקבל מידע בנוגע לכך התקבלו בזלזול, ורק לאחר שהחברה הבינה כי המשרד רואה זאת בחומרה, היא עדכנה אותו במידע מהותי, כולל תוכניות לפריסת הרשת. המשרד מצדו ספג קיתונות של ביקורת על כך שלא הגיב בתקיפות כלפי ההתנהלות הזאת.

עד כה נציין, נמנעה בזק מלהרחיב על הרשת החדשה שהיא מתכננת, זאת מלבד המידע הראשוני שמסרה לאחר שדירקטוריון החברה אישר את המהלך.

בזק סירבה להגיב לידיעה.