נעילה יציבה בבורסה; אג"ח אידיבי פיתוח זינקו עד 22%

נתניהו הכריז אמש על הקדמת הבחירות ■ נפתחה עונת הדוחות בוול סטריט ■ קרן יורק רכשה כ-20% מהחוב של אידיבי פיתוח ■ ביוליין צנחה 9%

יום המסחר בבורסה של תל-אביב (ד') ננעל ביציבות ברקע מגמה דומה בוול סטריט. הסוחרים באחד העם עסקו היום בהודעת ראש הממשלה על הקדמת הבחירות ובשאלה האם זה טוב או רע למניות.

עונת הדוחות בוול סטריט נפתחה אמש. הציפיות מעונת הדוחות נמוכות וההערכות אנליסטים הן שהחברות ב-S&P 500 יציגו ברבעון ירידה קלה במכירות וירידה של 1.7% ברווחים, לראשונה מזה 3 שנים.

ענקית האלומיניום אלקואה דיווחה לאחר סיום המסחר על ירידה של 9% בהכנסות, שהסתכמו ב- 5.83 מיליארד דולר, לעומת 6.42 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת החברה הצליחה לעקוף את תחזיות האנליסטים שצפו הכנסות של כ-5.5 מיליארד דולר. בשורה התחתונה החברה דיווחה על שיפור ורשמה הפסד של 3 סנט למניה, לעומת הפסד של 15 סנט למניה ברבעון המקביל ב-2011. צפי האנליסטים עמד על רווח אפסי. עם פרסום הדוחות החברה הודיעה כי הביקוש לאלומיניום יגדל ב-6% ב-2012 ויכפיל את עצמו בין השנים 2010 ל-2012.

בחירות בפתח

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע אתמול על הקדמת הבחירות. במסיבת עיתונאים שכינס בירושלים אמר נתניהו כי הגיע למסקנה כי בעת הזו לא ניתן להגיע לתקציב אחראי ולכן יש להקדים את הבחירות.

"אנחנו עומדים בפתח שנת בחירות. התוצאה של זה יכולה להיות הגדלה מסיבית של הגירעון, מה שידדרדר אותנו בקלות לכלכלות באירופה. בעת הזו חובתי כראש הממשלה לשים את האינטרס הלאומי מעל לכל, לכן החלטתי שחובתי להביא לבחירות עכשיו מהר ככל האפשר. למדינת ישראל עדיפה מערכת בחירות קצרה של שלושה חודשים מאשר בפועל מערכת בחירות של שנה. אחרי ארבע שנים נלך לבחירות", אמר נתניהו. הוא ביקש מהעם מנדט מחודש להמשיך להנהיג את מדינת ישראל.

חיים נתן, כלכלן ראשי במנורה מבטחים, מציין כי "ההודעה על הקדמת הבחירות נובעת מאי יכולת להעביר תקציב נוסף של קיצוצים שבסופו של דבר יפגע ביכולת של בנימין נתניהו להיבחר לאחר העברתו, ולאור התנגדות של שותפות הקואליציה. אך יש להבין כי המשמעות של אי העברת תקציב והליכה לבחירות הינה משמעות ממתנת. אם אין תקציב, הרי שמשרדי הממשלה ימשיכו להתנהל באופן יחסי של 1\12 מתקציב 2012. זהו תקציב קטן יותר מתקציב 2013, למרות תחושת הקיצוצים. כך שבפועל התקציב הממשלתי עד שתוקם ממשלה חדשה שתעביר את תקציב 2013 יהיה קטן יותר מהמתוכנן, ולכן וממתן יותר. אך באי העברת תקציב ישנה משמעות נוספת. אם אין תקציב, הרי שלא ניתן להעביר פרוקייטים שהיו מתוקצבים לשנת 2013, בעיקר פרוייקטים בתחום התשתיות וכוח האדם במשרדי הממשלה. וגם לנושא הזה ישנה השפעה ממתנת על המשק. כל שנותר לראות הוא מי ינצח. כלכלת בחירות מרחיבה או תקציב 2012 ממתן".

גיל הוד, מנכ"ל פריקו השקעות, מציין כי "ירידות השערים בבורסה של ת"א מסמלות את החזרה של המשקיעים לקרקע המציאות האפורה של אחרי החגים. במהלך תקופת החגים הארוכה ומעוטת ימי המסחר צמצם השוק בת"א את הפער מול שווקי חו"ל מתוך תפישה שתמחור המניות בישראל הינו עמוק מתחת לשווין, אולם בסופו של דבר המציאות הכלכלית בישראל גוברת כרגע על התמחור לטווח ארוך". עוד הוסיף הוד: "אי הוודאות בנוגע לתקציב 2013 הפכה, ברגע ההכרזה על בחירות חדשות , לוודאות של תקציב המשך של 2012, וודאות שבה הכנסות המדינה ממסים נמוכות ולממשלה אין יכולת להוציא לפועל תכניות כלכליות, כולל גזירות. אין ספק שזה מדאיג את המשקיעים שמודעים גם לעובדה שגם לאחר הבחירות ייקח זמן להקים ממשלה חדשה ולקבל החלטות תקציביות וכל זה במציאות ביטחונית שבירה ומאיימת".

ברקליס ממליץ על מלאנוקס

לקראת דוחות הרבעון השלישי, בית ההשקעות ברקליס פרסם אתמול סקירה על מניות חברות הטכנולוגיה הישראליות שנסחרות בוול סטריט, ביניהן את מלאנוקס . לטענת ברקליס, הרבעון השלישי היה חלש יחסית עבור החברות בסקטור הטכנולוגיה, בין היתר בשל הסביבה הגלובלית שמכבידה על המניות בטווח הקצר. בבית ההשקעות לא צופים הפתעות שליליות, אך גם לא צופים התאוששות מהירה מדי. בסך הכל מאמינים כלכלני ברקליס כי מלאנוקס תעמוד בציפיות לתוצאות הרבעון. מלאנוקס ממשיכה להיות הבחירה מספר אחת של כלכלני ברקליס, אפילו לאחר הירידה בערך המניה. "אנו מאמינים שהיסודות של מלאנוקס ממשיכים להיות חזקים ואנו צופים עוד אפסייד", כך נכתב בסקירה.

טבע פרסמה היום נתונים מן המחקר הבינלאומי שלב 3 הנקרא GALA. לפי המחקר, glatiramer acetate (החומר הפעיל בקופקסון) הניתן שלוש פעמים בשבוע הפחית באופן מובהק את שיעור ההתקפים השנתי לחולים בטרשת נפוצה.

מניית כיל המשיכה לרכז עניין לאחר שצנחה אתמול בכ-4.4% במחזור גבוה. נציין כי מניות הדשנים סגרו אתמול במגמה מעורבת בניו-יורק.

השפל במחירי האג"ח של אי.די.בי פיתוח הביאה את קרן יורק קפיטל האמריקנית לעמדה נוחה להשתלטות על קבוצת אי.די.בי אחזקות . הקרן, בעלת השליטה בעבר בפסגות, רכשה בחודשים האחרונים אג"ח אי.די.בי. פיתוח ב-800 מיליון שקל ערך נקוב, ובכך הפכה למחזיקת האג"ח הגדולה ביותר בחברה, ומחזיקה בכ-20% מהחוב של החברה לנושים. האג"ח נרכשו בהשקעה של כ-400 מיליון שקל - 50% משווי החוב. באמצעות שליטה על חלק נרחב מהחוב עשויה החברה להפוך לשותפה בשליטה.

ביוליין רשמה ירידה חדה לאחר שזינקה אתמול בכ-20% במחזור ענק.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לאתר קרנות]