"השוק הסיני יכניס העונה ל-אן.בי.אי 150 מיליון דולר"

הקומישינר דייויד סטרן, שהגיע לצפות במשחקים בין מיאמי לקליפרס בשנחאי ובבייג'ין, הוסיף ששיעור הצפייה ב-NBA בסין עלה ב-18% בעונה האחרונה

ה-NBA ממשיכה לבנות על השוק הסיני כמקור הכנסה משמעותי מאוד בליגה. הקומישינר דייויד סטרן אמר בראיון לערוץ הטלוויזיה של בלומברג, כי בעקבות העלייה בהסכמי הטלוויזיה והניו-מדיה של ה-NBA בסין, ההערכה היא שההכנסות של הליגה מהשוק הסיני יגיעו העונה ל-150 מיליון דולר.

סטרן, שנמצא בשנחאי לקראת משחק הראווה שייערך הערב (שבת) בעיר הנמל הסינית בין לוס אנג'לס לייקרס למיאמי היט, אף טוען כי ההכנסות בסין יעלו בשנים הבאות בשיעור של 10% לפחות מדי שנה.

גם העניין סביב הליגה נמצא בעלייה מתמדת. לפי הקומישינר עלה שיעור הצפייה בסין במשחקי ה-NBA בעונה שעברה ב-18%. ב-NBA גם ממתינים לפתיחתו ב-2015 של מתחם ה"NBA Center" - מתחם ענק של 12,000 מ"ר שיכלול אולמות ספורט וחנויות שיוקם מחוץ לבייג'ין.

גם המחירים שהציבור המקומי מוכן לשלם עבור צפייה במשחקי ראווה של קבוצות ה-NBA מרקיעים שחקים. בסוף השבוע שיחקו מיאמי היט ולוס אנג'לס קליפרס משחק קדם-עונה בבייג'ין (80-94 למיאמי). לפי סוכנות הידיעות בלומברג, כרטיסים יקרים למשחקים בבייג'ין שנמכרו בעבר עבור 6,000 יואן (958 דולר) לכרטיס, נמכרו בשבוע שעבר לקרב לברון-כריס פול עבור 20,000 יואן (3,190 דולר) לכרטיס.

העונה זו הפעם הראשונה שבה נערכים משחקים בסין ללא נציגות של שחקן מקומי. יאו מינג, שהיה המנוף לכניסה של ה-NBA לסין, פרש ב-2011 בגלל פציעה. והכוכב הגדול השני, יאי ג'יאנליאן, ששיחק במדי דאלאס מאבריקס, עזב את הליגה אחרי שחתם לעונה אחת בקבוצה מהליגה הסינית.

"היאו מינג הבא הוא לברון ג'יימס", אמר דייויד סטרן. "האוהדים בסין כל כך חכמים ומתוחכמים, שהם יהפכו את לברון, דווייט הווארד וקובי בראיינט להיות היאו מינג הבאים".