קרן גלילות גייסה 30 מ' ד'; תשקיע ב-12 סטארט-אפים

החברה תשקיע ב-12 סטארט-אפים בתחומים של אבטחת מידע, תוכנה ואינטרנט

מגמת המיני קרנות, היא אחת התופעות הבולטות בעולם ההיי-טק הישראלי של 2012. אתמול הודיעה קרן נוספת על סיום גיוס - גלילות קפיטל - זאת בעוד הקרנות הוותיקות והגדולות - כגון פיטנגו - עברו תהליכים בעייתיים בהרבה עד שהצליחו להגיע למשקיעי העוגן שסיפקו להם את הסגירה הראשונה.

גלילות מסרה כי "השלימה את גיוס הקרן ממשקיעים מוסדיים ופרטיים מחו"ל וישראל ועמדה ביעד הגיוס במלואו". בסך הכול תפעל הקרן בהיקף של 30 מיליון דולר. על-פי הודעת החברה, היא צפויה להשקיע בסך הכול ב-12 חברות סטארט-אפ ישראליות, עם דגש על חברות בשלבים המוקדמים. התחומים אותם מציינת הקרן כוללים אבטחת מידע, תוכנה ואינטרנט.

הצוות מאחורי גלילות אינו שגרתי, וכולל שמות מעניינים אם כי לא מעולם העסקים הטכנולוגי. הקרן הוקמה בידי קובי סמבורסקי, אריק קליינשטיין, סלי מרידור, אהרן אברמוביץ' וגורדון אינגלנד. שלושת האחרונים מוכרים יותר מהזירה הפוליטית. מרידור, שמכהן כיו"ר הקרן, היה בתפקידו האחרון שגריר ישראל בארה"ב. אברמוביץ' כיהן בעשור האחרון כמנכ"ל משרדי המשפטים והחוץ בממשלה, ואינגלנד כיהן לשעבר כסגן שר ההגנה האמריקני.

עד כה הספיקה הקרן להשקיע בשלוש חברות סטארט-אפ: לייטסייבר (Lightcyber) ופורטיקור (Porticor) בתחום האבטחה ואינסייטרה (Insightera) בתחום ייעול תשתיות מחשוב. לדברי סמבורסקי: "אנו נשקיע רק בחברות שנאמין שנוכל להביא להם תועלת ברורה ומיידית".

קליינשטיין הוסיף כי: "אנו שמחים שהצלחנו בגיוס הקרן, בתקופה שאינה קלה. בשנה האחרונה פגשנו מאות יזמים ואנחנו מתרשמים מהמקצועיות ומהיכולות שלהם".