הדולר הוסיף להתחזק מול השקל ושערו היציג נקבע על 3.82 ש'

המטבע האמריקני התחזק בכ-0.36% מול השקל בעוד האירו נסחר ביציבות מול השקל ושערו היציג נקבע על 4.99 שקלים ■ מנהיגי גוש האירו הסכימו לכונן גוף פיקוח מרכזי על מערכת הבנקאות באירופה

המסחר במט"ח התנהל היום (ו') בהתחזקות הדולר מול המטבעות המרכזיים ובהיחלשות האירו. לאחר שצנח מתחת ל-3.8 שקלים מוקדם יותר השבוע, הדולר המשיך את מגמת התחזקות שלו מאתמול ומתחזק היום בכ-0.36% מול השקל ושערו היציג נקבע על 3.823 שקלים. מנגד, האירו נחלש מעט מול השקל ושערו היציג נקבע על 4.99 שקלים.

אמש, נזכיר, שער הדולר היציג טיפס בכ-0.4% לרמה של 3.809 שקלים, והאירו עלה בכ-0.3% לשער של 4.99 שקלים.

בזירת המט"ח העולמית הדולר יציב מול רוב המטבעות המרכזיים ונסחר סביב 1.31 דולרים לאירו.

אמש ננעל המסחר בוול סטריט בירידות, לאחר דוחות מאכזבים של גוגל ומיקרוסופט ובציפייה דרוכה לפסגת מנהיגי גוש האירו בבריסל. לאחר דיונים שנמשכו כ-10 שעות מנהיגי אירופה הסכימו לכונן גוף שיקפח על מערכת הבנקאות של האיחוד האירופי, שיוקם לכל היותר בתוך כשנה. זוהי אומנם עליית מדרגה באינטגרציה האירופית, אך היא מנוגדת לעמדתה של קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, שביקשה לדחות את הצעד הזה.

בסין פורסם אמש כי חלה ירידה של של כ-3.8% בהשקעות הזרות במדינה, בין החודשים ינואר עד ספטמבר 2012, עניין שמכביד על הין ומעיד על כך שחלה האטה נוספת בפעילות הכלכלית הסינית. האם הממשל יוציא לפועל תמריצים מוניטרים ופיסקלים נוספים? ימים יגידו.

ולאן נושבות הרוחות בישראל? נראה כי שר האוצר יובל שטייניץ וראש הממשלה בנימין נתניהו יכולים לחייך. זאת לאחר שאמש הבנק הבריטי HSBC העלה את תחזית הצמיחה למשק הישראלי ל-3.1% מ-2.9%. "למרות שהאיום של עימות עם איראן עדיין קיים, הרטוריקה של ישראל בנושא זה התרככה באחרונה", נכתב בסקירת הבנק. ב-HSBC צופים שיפור בייצוא הישראלי בשנה הבאה לאור העלייה הצפויה בסחר הגלובלי. הם מעריכים שבנק ישראל יוריד את הריבית פעם נוספת עד סוף הרבעון הראשון של 2013.

הודעה זו באה לאחר שגם סוכנות הדירוג S&P אישררה מוקדם יותר השבוע את תחזית הדירוג של ישראל (A+) עם תחזית יציבה.