השבוע בוול סטריט: האם גל מימושי הרווחים יימשך?

התפתחויות באירופה: המנהיגים הסכימו בסוף השבוע על כינון מנגנון פיקוח בנקאי משותף ■ מאקרו: מכירות הבתים החדשים, הצהרת הריבית ואומדן הצמיחה ■ עונת הדוחות: האם אפל ופייסבוק יעקפו את התחזיות?

שבוע המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח מחר (ב') לאחר נעילה שללית ביום שישי ולאור ההתפתחויות החדשות באירופה. לאחר שבשבוע החולף חברות ענק רבות איכזבו בדוחות שהם פרסמו, רבים תוהים כעת אם השבוע החדש יישא עימו בשורות חיוביות יותר בגזרת הדוחות. זירת המאקרו תהיה דלילה, כאשר גולת הכותרת השבוע תהיה ישיבת הריבית ואומדן הצמיחה.

כאמור, נראה כי יום השנה לציון המשבר של 1987 ("יום שני השחור") נתן אותותיו גם השנה והעכיר את האווירה בוול סטריט. כזכור, המשבר נפתח ב-19 לאוקטובר כאשר מדד הדאו ג'ונס איבד כשליש מערכו וצנח ביותר מ-22% וגרם לפניקה המונית. אומנם, יום המסחר בוול סטריט היה הגרוע ביותר ב-4 החודשים האחרונים אך יש לציין כי מדד ה-S&P 500 עדיין בכ-14% מאז תחילת השנה.

במוקד המסחר עמדו דיווחי החברות שאיכזבו והמשקיעים התעלמו מההתפתחויות החיוביות באירופה. בתום דיונים שנמשכו 10 שעות, מנהיגי גוש האירו שהתכנסו לפסגה בת יומיים בבריסל החליטו על כינון מנגנון פיקוח בנקאי משותף, שיוקם בתוך כשנה. זאת, חרף ההתנגדות של קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, שביקשה לדחות את המהלך וביקשה לקדם תחילה פיקוח פיסקלי הדוק יותר. (לסיפור המלא)

בתוך כך, ראש ממשלת יוון אנטוניס סמרס, הצהיר בתום הפסגה בבריסל כי להערכתו נציגי ה"טרויקה" לא יעכבו את הנתח הבא של כספי חבילת הסיוע, כ-36 מיליארד אירו ויעבירו לה אותו לכל היותר עד ה-16 לנובמבר, אחרת היא פשוט תפשוט את הרגל.

האם ברננקי יכריז על צעדים חדשים?

ביום שלישי יפורסם מדד הייצור של מחוז ריצ'מונד, הצפוי לרשום קריאה של 3 נקודות באוקטובר, לעומת קריאה של 4 נקודות בחודש הקודם.

ביום רביעי יפורסם מדד מנהלי הרכש לחודש אוקטובר. צפי האנליסטים עומד על 51.6 נקודות, לעומת 51.1 נקודות בספטמבר. באותו היום יפורסמו נתוני מכירות הבתים החדשים לחודש ספטמבר, הצפויים לרשום עלייה לרמה של 386 אלף (שנתי) לעומת קצב מכירות של 373 אלף בחודש הקודם.

גולת הכותרת ביום רביעי תהיה הצהרת הריבית של הפדרל ריזרב. לאחר שיו"ר ה'פד' הכריז על סבב התמריצים המוניטרים השלישי (QE3), נשאלת השאלה האם הוא יכריז על כלים חדשים לטיפול במשבר? או ישנה את מדיניות הריבית?

ביום חמישי יפורסמו נתוני תביעות האבטלה השבועיות. לאחר שעלו במפתיע לרמה של 388 אלף, אנליסטים צופים כי הם ירדו לרמה של 366 אלף בשבוע החולף. עוד באותו היום יפורסמו הזמנות המוצרים בני קיימא, כאשר אנליסטים צופיםן עלייה של 6.9% בספטמבר, לעומת ירידה של יותר מ-13% באוגוסט.

ביום שישי יפורסם אומדן הצמיחה הראשוני לרבעון השלישי, כאשר לפי הצפי כלכלת ארה"ב צפויה לצמוח בשיעור של 1.8% (שנתי) לעומת האומדן ברבעון הקודם שעמד על 1.3%.

האם אפל תכה את התחזיות ותזניק את השווקים?

אומנם אנליסטים ומומחים צפו כי עונת הדוחות של הרבעון השלישי תהיה גרועה, אך המשקיעים עדיין לא איבדו תקווה ומחכים לראות האם החברות שידווחו בשבוע הקרוב ישאו עימם בשורה חיובית יותר. בין החברות שידווחו השבוע ניתן למצוא את קטרפילר וווסטרן דיגיטל (שני לפני המסחר), פייסבוק ו-3M (שלישי), זינגה (רביעי) ואפל (חמישי). (לסיפור המלא)

אלביט מערכות צפויה לרכז עניין לאחר שהודיעה היום לבורסה על חוזה חדש בהיקף 17.5 מיליון דולר עם יצרנית המטוסים בואינג ל-5 השנים הקרובות. ההזמנה היא לתכנון מחדש ולשדרוג של מחשב המשימה של מסוקי האפאצ'י מסוג לונגבואו (AH-64D בלוק III).

ביום חמישי האחרון פרסמה גוגל את הדוחות הכספיים הרבעוניים שלה והציגה תוצאות נמוכות מתחזיות האנליסטים. גוגל נפלה ב-9.8% ביומיים, אך מסתבר שמבכירי החברה נחסך חלק מהנפילה הכואבת. האתר "Insider Monkey" דיווח כי המנכ"ל לארי פייג', המייסד סרגיי ברין כמו גם היו"ר אריק שמידט, מכרו מניות שבועות לפני פרסום הדוחות, בהיקף של 280 מיליון דולר. (לסיפור המלא)

עסקת ענק בתחום האנרגיה. חברת רוזנפט (Rosneft) הרוסית וענקית האנרגיה הבריטית בריטיש פטרוליום (BP) מתכננות להודיע בקרוב על עסקת ענק בהיקף של 25 מיליארד דולר, במסגרתה תרכוש BP כ-20% ממניות חברת האנרגיה הרוסית, כך לפי דיווח שפורסם היום ב-CNBC.