הדולר התחזק בכ-0.4% ושערו היציג נקבע על 3.83 שקל

המטבע האמריקאי עלה בכ-0.4% ■ האירו נותר כמעט יציב ושער היציג נקבע על 4.98 שקלים ■ בעולם נחלש האירו בכ-0.4% לרמה של 1.3 דולרים לאירו

יום המסחר בשוק המט"ח (ג') ננעל עם התחזקות של המטבע האמריקאי מול השקל ואילו האירו נותר כמעט יציב. הדולר התחזק בכ-0.4% ושער היציג נקבע על 3.83 שקל. האירו, לעומת זאת, נותר כמעט יציב ושער היציג נקבע על 4.98 שקלים. בעולם נחלש האירו בכ-0.4% לרמה של 1.3 דולרים לאירו.

השיפור בכלכלה הגלובלית וסימני ההתאוששות בישראל במחצית הראשונה של 2012, הביאו את כלכלני מריל לינץ' להעלות את תחזית הצמיחה של ישראל לשנת 2012 ל-2.9% (מ-2.7%), ולדחות את הצפי שלהם להורדת ריבית נוספת של רבע אחוז לרבעון הראשון של 2013. עם זאת כלכלני מריל לינץ' קובעים, כי איום המצוק הפיסקלי בארה"ב ומשבר החוב המתמשך בגוש היורו, ממשיכים להוות סיכון לצמיחה בישראל ולשיעורי הריבית של בנק ישראל, ולכן הם משאירים ללא שינוי את תחזית הצמיחה של ישראל לשנת 2013 על 2.9%.

לדברי משה שלום, ראש מחלקת המחקר ב- FXCM ישראל: "הדולר לא מצליח גם בתחילת השבוע לפרוץ כלפי מעלה, בדומה לשבוע שעבר. הסיבות לכך הן העלייה בשוק המניות המקומי המייצרת לחץ של קורלציה הפוכה על הדולר, ושיפור במצבו של האירו בעולם. בנוסף לכך קיים קושי טכני ברור אחרי תקופה שלילית שעברה על המטבע האמריקני בשבועות האחרונים. הסוחרים ממתינים בינתיים למימוש השינוי החיובי שכנראה יקרה בקרוב. כרגע הסבירות הגבוהה ביותר היא לשינוי המגמה והתחזקות הדולר מעל 3.82, כאשר פריצה ברורה מעל רמה תאשר לנו שאנחנו עומדים בפני תחילת המהלך העולה. ירידה מתחת ל-3.81 תצביע על ירידה לעבר התחתית הקודמת ב-3.785 שקלים לדולר".

המטבעות האסיאתיים מתקרבים היום לשיא של 8 חודשים מול הדולר על רקע ציפיות שיפן תמשיך במאמצי ההרחבה המוניטארית לצורך אישוש הכלכלה, מהלך התומך בהשקעה בנכסים מסוכנים.

בינתיים, עונת הדוחות בארה"ב ובעולם כולו תימשך היום ובימים הקרובים. יאהו דיווחה אמש לאחר נעילת המסחר בוול סטריט על תוצאותיה הפיננסיות לרבעון השלישי של 2012, מהן עולה כי החברה היכתה את תחזיות האנליסטים גם בשורת ההכנסות וגם בשורת הרווח. יאהו דיווחה על הכנסות של 1.2 מיליארד דולר, לעומת 1.22 מיליארד דולר ברבעון השלישי של 2011. בשורה התחתונה מדובר על רווח של 0.35 דולר למניה, לעומת צפי לרווח של 0.25 דולר למניה בלבד, ויותר מהרבעון המקביל אשתקד, אז עמד הרווח של 0.21 דולר למניה.