מט"ח: הדולר הוסיף להתחזק ושערו היציג נקבע על 3.855 ש'

האירו מתחזק בכ-0.23% וננעל בשער של 4.994 שקלים לאירו ■ "כל הגורמים שאמורים להשפיע לחיוב על הדולר מול השקל ממשיכים להתקיים עדיין"

הדולר המשיך בהתחזקות היום (ד') מול המטבעות המרכזיים, כאשר מול השקל הדול הוסיף לערכו כ-0.65% ושערו היציג נקבע על 3.855 שקלים. גם האירו התחזק מול השקל בכ-0.23%, ושערו היציג נקבע על 4.994 שקלים. בעולם מתחזק האירו בכ-0.1% לרמה של 1.3 דולרים לאירו.

משה שלום, ראש מחלקת המחקר ב-FXCM ישראל, מציין כי "כל הגורמים שאמורים להשפיע לחיוב על הדולר מול השקל ממשיכים להתקיים עדיין: הדולר העולמי מתחזק, שוקי המניות בעולם ובארץ יורדים, אין עדיין פעילות מאסיבית של הבנק המרכזי האירופי ומצב טכני חיובי, המכיל גם סטייה חיובית של אינדיקאטור המומנטום מול הדולר שלנו. וכך, הדולר הצליח לחצות את קו המגמה התוחם שעצר אותו עד כה, ונראה שהדשדוש שבו הוא שהה בין 3.81 ו-3.82 כבר אינו בתוקף.

"ההססנות בעליית הדולר נובעת מחוסר יכולתם של המשקיעים לנבא את תוצאות הבחירות בארה"ב. בחירתו מחדש של הנשיא אובמה תייצר תנופה קצרה של הקלה בדבר מינויו מחדש של בן ברננקי, ולעליות במניות ולירידות בדולר. לעומת זאת, ניצחון של רומני, למרות שעשוי להיות חיובי לטווח הארוך למגזר העסקי, יכול להיות מאוד בעייתי לטווח הקצר, ולגרום לירידות במניות ולעליות בדולר".

ב-ATRADE מציינים כי "הדולר ממשיך לשמור על כוחו מול מרבית המטבעות בעולם ומוכיח לכל מי שהספידו אותו מייד אחרי השקת ה-QE3 כי הוא עדיין נחשב למטבע המועדף ביותר בקרב המשקיעים, בעיתות של משברים וחוסר וודאות בשווקים".

ורד יצחקי, מנכ"לית פריקו ניהול סיכונים: "התחזקות הדולר נובעת בעיקר מרכישות המט"ח של חברות האנרגיה. בנוסף, היחלשות היורו בעולם תורמת גם היא להתחזקות הדולר בצל המימושים בשוקי המניות בעולם. לתנודתיות של האירו במסחר העולמי ישנה השפעה מהותית על המסחר בדולר-שקל. שוק ההון לא מתמחר כרגע שינוי בשער הריבית השקלית ביום שני".

אתמול התקרבו המטבעות האסיאתיים לשיא של 8 חודשים מול הדולר על רקע ציפיות שיפן תמשיך במאמצי ההרחבה המוניטארית לצורך אישוש הכלכלה, מהלך התומך בהשקעה בנכסים מסוכנים. הין נסחר ברמה של מעט פחות מ-80 ין לדולר.