האם יוטלו קנסות על חברות הסלולר בשל גביית כספים בעבור תוכן מלקוחותיהם? שאלה זו עומדת לדיון בימים אלה במשרד התקשורת, תוך התייעצות עם משרד המשפטים.
על-פי הביקורות שערכו אנשי אגף הפיקוח במשרד התקשורת, חברות הסלולר גבו כספים מלקוחות בעבור שירותי תוכן שלא צרכו.
כזכור, משרד התקשורת הנהיג רפורמה שבמסגרתה הצרכנים אולצו לדווח בדיוק אילו שירותי תוכן הם מעוניינים לצרוך. חברות הסלולר טענו כי מדובר במקרים ספורים שנובעים מטעויות אנוש, וכי הן מקפידות לפצות לקוחות שנפגעו.
במשרד התקשורת נוטים להטיל עיצומים כספיים על חברות הסלולר שהוכח לגביהן כי נהגו שלא כשורה, והדיון מול משרד המשפטים עוסק בגובה הקנס.
אם משרד התקשורת יחליט להטיל עיצומים כספיים על החברות, זו תהיה הפעם הראשונה שיעשה כן בעקבות שינוי החקיקה שמאפשר לו להטיל קנסות מדורגים בהליך פשוט ומהיר יחסית.
בעבר, למשרד לא הייתה אפשרות להפעיל שיקול-דעת בעניין הקנסות, ולכן הוא חויב להטיל קנס גבוה מאוד (מה שהפך את המהלך לבלתי ישים). אלא שעתה, הקנסות המדורגים יכולים להיות נמוכים יחסית, ולכן ניתנים לעיכול על-ידי חברות הסלולר, שיעדיפו לא להתעמת עם המשרד בבתי המשפט על קנסות נמוכים.
ההחלטה על גובה הקנס נתונה לשיקול-דעתו של מנכ"ל המשרד, שמחליט לאחר התייעצות עם אגף הפיקוח והמחלקה המשפטית.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.