הבורסה סגרה בעליות; "מימושי רווחים בימים האחרונים"

אידיבי אחזקות בדרך להלוואת ענק, ככל הנראה מקרן KKR; רווחי קרדיט סוויס פספסו את התחזיות המוקדמות ■ אופציות המעו"ף פקעו במדד של 1,999.96 נק' ■ המחזור הסתכם בכ-2.33 מיליארד שקל

הבורסה סגרה היום (ה') את יום המסחר בעליות שערים, אם כי הן התמתנו בשעה האחרונה של המסחר. זאת על רקע פתיחת מסחר חיובית בוול סטריט, ומגמה חיובית בבורסות אירופה. הבוקר התרחשה פקיעת אופציות המעו"ף לחודש אוקטובר בירידה של 0.21% בשער קובע של 1,199.96 נקודות. מחזור המסחר הסתכם בכ-2.33 מיליארד שקל.

הדר אשרת, מנהל דסק מניות בדויטשה בנק, מסר היום ל"גלובס" כי "אנו רואים מימוש רווחים בשוק בימים האחרונים לאחר כמה שבועות של עליות שנבעו בעיקר מניתוב של כסף מקומי חזרה לארץ. התלווה לזה גם ייסוף חזק בשקל: בעקבות מכירות של זרים אנחנו רואים גם התחזקות של הדולר. רמת העניין של משקיעים זרים בישראל הולכת וגוברת, בעיקר מכיוון שהנושא האיראני כבר לא בראש סדר היום, מה שעוזר להרגיע את המשקיעים הזרים ולגרום להם לקבל החלטות השקעה בתנאים של ודאות גבוהה יותר".

אשרת מוסיף כי "הבחירות בארץ פחות משפיעות על השוק, והיום מתחילים לשים לב יותר לבחירות בארה"ב כאיזשהו קטליסט כלל עולמי".

אמש, בתום יומיים של דיוני ישיבת הריבית לחודש נובמבר, החליט הפדרל ריזרב האמריקני להותיר את הריבית על כנה בשפל היסטורי, ובחר שלא להרחיב את ה-QE3, תוכנית רכישות האג"ח עליה הוא הכריז לפני כחודש. זאת, בטענה כי חלה עלייה מתונה באינפלציה וכן בשל העובדה כי חל שיפור ניכר בנתוני התעסוקה.

חברי ועדת השוק הפתוח של ה'פד' החליטו גם ברוב קולות להותיר על כנה את תוכנית "אופריישן טוויסט", במסגרתה הבנק המרכזי מוכר אג"ח קצרות טווח בהיקף של 45 מיליארד דולר ורוכש במקומן אג"ח לטווח ארוך. לכן, התוכנית תסתיים בסוף השנה הנוכחית כפי שתוכנן בתחילה.

אידיבי אחזקות בדרך להלוואת ענק

אידיבי אחזקות עדכנה אתמול כי היא ממשיכה לבחון את מיזוג דסק"ש וכור, או לחילופין אפשרות כי כור תתמזג או תירכש על ידי אידיבי אחזקות עצמה. לצורך כך, החברה נמצאת במו"מ לקבלת הלוואה "בסכום מהותי מאוד" מגוף פיננסי זר. על פי הערכות, מדובר בקרן האמריקנית KKR. [לסיפור המלא]

כור נסחרה ברקע הדוחות הכספיים של קרדיט סוויס, בו היא מחזיקה בכ-2.3% מהון המניות. על פי הדוחות, הרווח הרבעוני צנח ב-63% ל-273 מיליון דולר בלבד. [לסיפור המלא]

מניות הבנקים רשמו עליות. נציין את לאומי , דיסקונט והפועלים. גם מניות הסלולר פרטנר וסלקום בלטו בעליות.

לאחר שחשפה בתחילת חודש מאי השנה על הימצאות כ-7 TCF גז טבעי ברישיון הקידוח "בלוק 12" שלחופי קפריסין, עדכנה אמש נובל אנרג'י את ההערכות המוקדמות כלפי מעלה, וטוענת שככל הנראה כמויות הגז ברישיון גדולות בהרבה ולכן בכוונתה לחפש מאגרים נוספים בשטח. נציין את אבנר ודלק קידוחים .

ובאותו עניין, על פי גיאולוג המעורה בקידוחי גז בישראל, ההודעה של נובל רק מאששת את ההערכות כי באגן קיימות כמויות גז נוספות שטרם התגלו בקידוחי אקספלורציה באזור. בשיחה עם "גלובס" צוין עוד כי "התגליות 'תמר' ו'לוויתן' מקושרות בקשר גיאולוגי ברור עם רישיונות 'פלאג'יק' ו'בלוק 12', כך שלא מן הנמנע כי בסופו של יום נראה עדכוני כמויות נוספים של גז ב'לוויתן', או פרוספקטים אחרים הקיימים באזור התגלית". נציין את רציו ואת הזדמנות ישראלית .

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]