"עדיפות להשקעה באפיק המנייתי לשווקים הבינלאומיים"

כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית על שוק ההון: "בטווח הקצר המגמה המעורבת צפויה להמשך, על רקע המגמה מעבר לים, לאור מהלך העליות המשמעותי שחל לאחרונה"

"בטווח הקצר המגמה המעורבת צפויה להמשך, על רקע המגמה מעבר לים, לאור מהלך העליות המשמעותי שחל לאחרונה. בהמשך, אנו מעריכים כי ההאטה הכלכלית בעולם ובמשק המקומי יחד עם אי יציבות גיאו-פוליטית באיזור עלולים להביא לביצועי חסר של החברות המקומיות". כך מציינים כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית על שוק ההון.

לפיכך, מציינים בלאומי, "אנו מוצאים כי עדיין קיימת עדיפות בחשיפה גבוהה יותר באפיק המנייתי לשווקים הבינלאומיים לעומת זה המקומי".

בנוגע לשוק האג"ח מציינים בלאומי כי רמת התשואות הנמוכה בחלקו הקצר של העקום הגוזרת תשואה ריאלית אפסית תומכת בהחזקת חלקו הממשלתי של התיק במח"מ בינוני, זאת תוך שמירה על תמהיל מאוזן בין האפיק הצמוד לזה השקלי.

לנוכח רמת התשואות הנמוכה הגלומה במדדי התל בונד סבורים בלאומטי כי הפוטנציאל לרווחי הון בהם ירד משמעותית. "בשל האמור אנו מעריכים כי ניתן להעלות את רמת הסיכון בהשקעה באפיק תוך התמקדות במח"מ קצר (עד כ-3 שנים) ושמירה על פיזור ענפי ועיסקי גבוה".

בנוגע לשוק המט"ח מציינים בלאומי כי "נראה כי ההתחזקות המשמעותית שרשם השקל בחודשיים האחרונים, אשר נבעה מירידה במפלס החששות בנוגע לנושא האיראני, מתמתנת לאחרונה. בשל האמור, לא מן הנמנע כי השקל ייסחר בתנודתיות בטווח הקרוב, תוך נטייה להמשך היחלשותו".