וול סטריט ננעלה ביציבות; התמ"ג בארצות הברית צמח ב-2%

הצמיחה ברבעון השלישי בארה"ב מעל התחזיות - 2% ■ האבטלה בספרד עלתה ל-25% ■ אפל ואמזון פרסמו דוחות מאכזבים אתמול ■ בטחון הצרכנים בשיא של 5 שנים ■ בסיכום שבועי - הנאסד"ק ירד שבוע שלישי ברציפות

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') ביציבות לאחר פרסום נתוני התמ"ג בארה"ב לרבעון השלישי שהפתיעו לטובה, ועל אף דוחות כספיים מאכזבים של חברות מובילות כגון אפל ואמזון.

"נתוני התמ"ג המפתיעים מהיום יעשו יותר רעש בחוגים פוליטיים מאשר בקרב משקיעי וול סטריט", אמר טוד שונברגר, מנהל בבלאקביי.

הכלכלה האמריקנית צמחה ברבעון השלישי של 2012 ב-2%, כשהיא מגובה על ידי צריכה חזקה יותר ובנייה מחודשת בשוק הנדל"ן, כך עולה מהערכה ראשונית של הממשל שפורסמה היום. להערכת האנליסטים התמ"ג האמריקני היה צפוי לעלות ב-1.7% בלבד, לאחר שברבעון השני צמחה הכלכלה האמריקנית ב-1.3% (הצפי אז עמד על 1.7%). ברבעון הראשון עמדה הצמיחה על שיעור של 1.9%.

ובאירופה, שיעור האבטלה בספרד ממשיך לעלות וברבעון השלישי של 2012 חצה לראשונה את רף ה-25%. כך מסרה היום הלשכה לסטטיסטיקה במדריד. שיעור האבטלה בספרד עמד על 25.02% ברבעון השלישי לעומת 24.6% ברבעון השני השנה. "האבטלה בספרד היא רק בעיה אחת מתוך מכלול בעיות של הכלכלה שם. זה נראה מאוד רע וכנראה שהמיתון במדינה יהיה חמור יותר מהצפי, בין השאר בגלל שהמדינה קשורה למטבע האירו", אמר לבלומברג Justin Knight, כלכלן ב-UBS.

ביום רביעי, בתום יומיים של דיוני ישיבת הריבית לחודש נובמבר, הפדרל ריזרב החליט לא להרחיב את ה-QE3, תוכנית רכישות האג"ח עליה הוא הכריז לפני כחודש. זאת, בטענה כי חלה עלייה מתונה באינפלציה וכן בשל העובדה כי חל שיפור ניכר בנתוני התעסוקה. חברי ועדת השוק הפתוח של ה'פד' החליטו גם ברוב קולות להותיר על כנה את תוכנית "אופריישן טוויסט", במסגרתה הבנק המרכזי מוכר אג"ח קצרות טווח בהיקף של 45 מיליארד דולר ורוכש במקומן אג"ח לטווח ארוך. לכן, התוכנית תסתיים בסוף השנה הנוכחית כפי שתוכנן בתחילה.

מלבד אומדן הצמיחה, פורסמה היום הקריאה האחרונה למדד בטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש אוקטובר, שירד ל-82.6 נקודות לעומת 83.1 נקודות כפי שפורסם לפני כן. הצפי היה ל-83 נקודות. עם זאת, מדובר בקריאה הטובה ביותר מאז ספטמבר 2007.

אפל ואמזון איכזבו

ענקית הטכנולוגיה אפל פרסמה אמש את דוחותיה לרבעון השלישי של 2012, מהם עולה כי היא פיספסה את התחזיות בשורה התחתונה כאשר רשמה רווחים של 8.2 מיליארד דולר או 8.67 דולרים למניה. עם זאת, בשורה העליונה החברה עקפה את התחזיות ודיווחה על גידול של 27% בהכנסות לרמה של 35.97 מיליארד דולר. כעת, המשקיעים תוהים האם גל המימושים במניית החברה יימשך. לפי קונצנזוס האנליסטים של "רויטרס", אפל צפויה היתה לדווח על רווח של 8.81 דולרים למניה על הכנסות של 35.8 מיליארד דולר.

אכזבה נוספת הגיעה אמש מכיוונה של ענקית המסחר המקוון אמזון . הפסדיה של אמזון ברבעון האחרון הסתכמו ב-274 מיליון דולר, או 60 סנט למניה, על הכנסות של 13.81 מיליארד דולר. בניכויי הפסדים חד פעמיים, הפסדיה של החברה הסתכמו ב-23 סנט למניה. ברבעון המקביל אשתקד החברה דיווחה על רווח של 63 מיליון דולר או 14 סנט למניה, על הכנסות של 10.9 מיליארד דולר. קונצנזוס האנליסטים של חברת FactSet הצביע על הפסדים מתונים יותר של 7 סנט למניה על הכנסות של 13.9 מיליארד דולר.

מיקרוסופט ריכזה עניין על רקע השקת הטאבלט החדש שלה אתמול, ביחד עם מערכת ההפעלה חלונות 8.

אריקסון השבדית, יצרנית הציוד לרשתות סלולר הגדולה בעולם, דיווחה היום על ירידה של 43% ברווח הנקי ברבעון השלישי לרמה של 2.18 מיליארד כתר (324 מיליון דולר). במכירות נרשמה ירידה של 1.7% לרמה של 54.6 מיליארד כתר. אנליסטים ציפו להכנסות של 54.8 מיליארד כתר ורווח של כ-2 מיליארד כתר.

פרשת מניפולציית הליבור מתרחבת, ומספר בנקים נוספים זומנו להעיד בבית המשפט, ביניהם בנק אוף אמריקה , קרדיט סוויס , סוסייטה ג'נרל , ועוד.