מתחם בזק: אקרו תכניס שותף לפי שווי של 130 מיליון שקל

מספטמבר 2009, אז רכשה קרן ריאליטי את המתחם מבזק, עד ספטמבר 2011 אז רכשה אותו אקרו נדל"ן, עלה שוויו ב-143% ■ הסכם עקרונות ראשוני לעסקה כבר נחתם

אקרו נדל"ן במו"מ להכנסת שותף במתחם בזק, שרכשה לפני קצת יותר משנה מקרן ריאליטי. ל"גלובס" נודע כי הסכם עקרונות ראשוני לעסקה כבר נחתם והעסקה נעשית על פי שווי של 130 מיליון שקל. עוד נודע ל"גלובס" כי החברה שמולה מקיימים אנשי אקרו נדל"ן את המגעים היא טארה יסודות נדל"ן.

מתחם בזק משתרע על פני 32 דונם וממוקם בין הרחובות הרצל והתחיה בתל אביב. מדובר בעסקה השלישית בתוך קצת יותר משלוש שנים הנוגעת למתחם זה.

השבחה כוללת של כמעט 200%

בספטמבר 2009 רכשה קרן ריאליטי את המתחם מחברת בזק ב-44.5 מיליון שקל. בספטמבר 2011 מכרה הקרן את המתחם לאקרו נדל"ן ב-108 מיליון שקל. במילים אחרות, שווי המתחם עלה בכ-143% בתקופה זו.

מאז רכשה קרן ריאליטי את המתחם בוצעו בו כמה פעולות השבחה. בשנתיים שבהן החזיקה הקרן במתחם בזק קודמה תוכנית בנייה בעיריית תל אביב שעניינה בניית 400 דירות, מרכז מסחרי קטן, פארק ובית ספר. את המכירה ביצעה הקרן כאשר התוכנית עוד הייתה בשלבים ראשוניים וטרם אושרה. מתחם בזק מתומחר כעת במחיר הגבוה בכ-22 מיליון שקל מפני שעיריית תל אביב אישרה את התוכנית ואף החליטה להגדיל את הצפיפות בה - מה שיאפשר לחברת אקרו נדל"ן של אילן קפון וצחי ארביב לבנות במקום יותר מ-500 יחידות דיור. עוד כולל המתחם שטחים למסחר ולתעסוקה בהיקף של כ-10,000 מ"ר בנוי. התוכנית המדוברת עוד כפופה לאישור הוועדה המחוזית.

אם אכן תתבצע העסקה המדוברת על פי שווי של 130 מיליון שקל, מדובר בהשבחה נוספת של המתחם, של כ-20% מאז רכשה אותו אקרו מקרן ריאליטי, ובהשבחה כוללת של המתחם, מאז נרכש מבזק לפני קצת יותר משלוש שנים, של כמעט 200%.

חברה טארה יסודות נדל"ן, הממוקמת ברמת החי"ל, עוסקת בייזום השקעה ופיתוח פרויקטים בתחום הנדל"ן. החברה נמצאת בבעלות בועז דותן, ממייסדי חברת אמדוקס, שלומי ארז ואבי פרוטס.

בחברת אקרו נדל"ן סירבו להתייחס לדברים. מחברת טארה יסודות לא התקבלה תגובה עד כה.