"סנדי" העיבה על המסחר באירופה: המדדים ננעלו בירידות

היום לא מתקיים מסחר בוול סטריט בצל הוריקן "סנדי" ■ ראש ממשלת ספרד ומקבילו האיטלקי יפגשו במדריד וידונו באסטרטגיית החילוץ של גוש האירו ■ בנק UBS יפטר כ-10,000 עובדים

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ב') בירידות, כאשר המשקיעים מגיבים לסנטימנט השלילי באסיה ולחוסר הוודאות המתמשך בגוש האירו. בוול סטריט הוחלט לא לקיים היום את המסחר בשל הוריקן "סנדי" המתקרב לחוץ המזרחי של ארה"ב.

ראש ממשלת איטליה מריו מונטי ומקבילו הספרדי מריאנו ראחוי יפגשו היום במדריד וינסו לגשר על הפערים ביניהם, בכל הנוגע לאסטרטגיית ההתמודדות של גוש האירו עם משבר החוב.

בעוד שני האישים מתנגדים לפיקוח פיסקלי הדוק יותר וצעדי צנע נרחבים, הגישה בה תומכת קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, הם חלוקים בנוגע לשאלה האם לבקש סיוע משותף ממוסדות האיחוד האירופי. במקרה שספרד תגיש בקשה לחילוץ לבדה, אז מומחים מסבירים כי גם עליויות המימון של איטליה יירדו אך ראחוי יאלץ להתמודד עם לחצים פוליטים רבים בשל הדרישות שיציבו לו מוסדות האיחוד האירופי.

מעבר לספרד ואיטליה, גובר חוסר הוודאות גם לגבי יוון. המדינה מוכת החובות מנהלת מזה מספר שבועות מו"מ עם נציגי ה"טרויקה", לגבי קבלת נתח נוסף של חבילת החילוץ. קובעי המדיניות ביוון רמזו לגבי האפשרות של "תספורת" נוספת, אך הם שללו מכל וכל את האפשרות הזו. במקרה ושני הצדדים לא ימצאו את העמק השווה לכל היותר עד אמצע נובמבר, יוון תיאלץ להכריז על חדלות פרעון.

מניית UBS מרכזת עניין לאחר שהבנק השוויצרי הודיע כי בכוונתו לפטר כ-10,000 עובדים, כדי להתמודד טוב יותר עם ההוצאות התפעוליות הגבוהות והשחיקה ברווחים.

נעילה שלילית באסיה

המסחר בבורסות אסיה נחתם היום (ב') בפתיחת שבוע המסחר בירידות שערים קלות בהמשך לנעילה היציבה בוול סטריט בסוף השבוע. בשל הוריקן "סנדי" האימתני, המתקרב לחוף המזרחי של ארה"ב, הוחלט כי היום לא יתקיים מסחר בבורסות וול סטריט, וגם המסחר מחר מוטל בספק.

הממשל בהונג-קונג הודיע על מס חדש שיוטל על מי שירכוש נדל"ן למגורים בהונג-קונג, ואינו תושב. הודעה זו חלה הן על פרטים והן על חברות, ובמסגרתה יתווסף מס של 15%, ביחד עם צעדים נוספים, בניסיון נוסף לעצור את הזינוק במחירי הדיור.

בתגובה, רשמו מניות הנכסים והדיור בהונג-קונג צניחה. נציין את Henderson Land Development , את New World Development ואת Sun Hung Kai Properties .

בסוף השבוע פורסם בסין כי רווחי התעשייה בחודש ספטמבר עלו ב-7.8% לעומת ספטמבר 2011, והסתכמו ב-464.3 מיליארד יואן (כ-74 מיליארד דולר). זאת לעומת ירידה של 6.2% באוגוסט, עובדה המרמזת על התייצבות באחד הסגמנטים החשובים ביותר בכלכלה השנייה בגודלה בעולם.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]