גל הקיצוצים וההתייעלות בענף הפרסום נמשך, והפעם מדובר במשרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי: מנכ"ל המשרד, יוסי לובטון, הודיע אתמול (א') על צעדי ייעול המשלבים בין פיטורים לקיצוץ בשכר.
לובטון פיטר 7 עובדים (במשרד 140 עובדים), ובנוסף הודיע על קיצוץ של 3%-5% בשכר העובדים. יש לציין כי מדובר בקיצוץ מינורי יחסית לזה שנעשה במשרדי פרסום אחרים.
על רקע המשבר הקשה שפוקד את ענף הפרסום ובתום שנה בה נעשו "פיטורים שקטים" בכמה משרדים, נקטו באחרונה מספר משרדים בשורת צעדי התייעלות.
כפי שנחשף ב"גלובס", לפני מספר ימים הודיע ריצ'י הנטר, מנכ"ל מקאן-אריקסון, לעובדי המשרד על מתווה מדורג של קיצוצי שכר. על-פי המתווה יקוצץ שכרם של עובדים המרוויחים 10,000 שקל עד 20 אלף שקל ב-7.5%. שכרם של המרוויחים 20 אלף שקל ומעלה יקוצץ ב-12.5%, ואילו בשכרם של המרוויחים פחות מ-10 אלף שקל לא יחול שינוי.
להנטר קדם משרד הפרסום גיתם BBDO, שהכריז על קיצוץ גורף של 10% במשכורות של כלל העובדים. מנכ"לית המשרד, מיכל המאירי, הסבירה כי על רקע היעדר הביקוש לעובדים בשוק הפרסום וההאטה בה מצוי המשק, המשמעות של פיטורים היא השארתם של אנשים ללא סיכוי למציאת עבודה, ולכן העדיפו בגיתם לפגוע מעט בכל אחד ולא באופן דרמטי במספר עובדים.
משרד נוסף בו נעשו קיצוצים היה אדלר-חומסקי, ש"נפטר משומנים" ועבר לעבוד במתכונת רזה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.