הטיפ היומי: מניה סולידית שיכולה לזנק ב-25%

אילים קרנות נאמנות: מניית טוטאל הצרפתית מאזן חזק, תזרים איתן, צנרת חזקה של פרויקטים עתידיים ותשואת דיבידנד גבוהה ועקבית

חברת טוטאל הצרפתית פועלת כחברה אינטגרטיבית במגוון פעילויות בתחום האנרגיה ב-130 מדינות ברחבי העולם. פעילות החברה כוללת חיפוש, הפקה והולכה של נפט וגז נוזלי, הפקה ושיווק של פחם ותוצרים מזוקקים, וכן הפקת חשמל מאנרגיות חלופיות. טוטאל מפיקה כ-2.3 מיליון חביות ביום - מה שהופך אותה לחברת האנרגיה החמישית בגודלה בעולם. החברה נסחרת בפריז לפי שווי שוק של 96 מיליארד אירו.

בשנת 2011 רשמה החברה עלייה של 18% בהכנסות, ל-166 מיליארד אירו; ואילו הרווח הנקי טיפס ב-16%, ל-12.2 מיליארד אירו (ביחס ל-2010). טוטאל נהנתה מעליית מחירי הנפט ושיפור במרווח הזיקוק באירופה.

פעילות החברה מתאפיינת ביכולת לייצר תזרים מזומנים יציב, ו-2012 היא צפויה לייצר כ-21 מיליארד אירו מפעילות שוטפת. לטוטאל מדיניות חלוקת דיבידנד עקבית, ובעשור האחרון הציגה שיעור צמיחה ממוצע של 7% בדיבידנד השנתי. תשואת הדיבידנד שלה עומדת כיום על 6% - הגבוהה בבענף האנרגיה העולמי.

באחרונה פרסמה טוטאל את התוכנית האסטרטגית שלה ל-5 השנים הקרובות. תוכנית זו כוללת העלאת התפוקה היומית ב-3% בממוצע לשנה, בין השנים 2012-2015, וכן מכירת נכסים ופעילויות בהיקף של 5 מיליארד אירו נטו. להערכת החברה, 70% מיעדי התפוקה כבר הושגו באמצעות הפרויקטים הנוכחיים.

לטוטאל מאזן חזק, תזרים איתן, צנרת חזקה של פרויקטים עתידיים ותשואת דיבידנד גבוהה ועקבית. עם זאת, החברה נסחרת במכפיל רווח של 7.3 בלבד לרווחי 2013 - נמוך מהממוצע הענפי, העומד על 9. דיסקאונט זה נוצר על רקע חששות המשקיעים מהיעדר צמיחה של פירמות אירופיות, לנוכח משבר החוב ביבשת; זאת על אף שלחברה פעילות בינלאומית ענפה, והיא משקיעה רבות בצמיחה מחוץ לאירופה.

אנו סבורים, שמכפיל הרווח של טוטאל משקף היטב חששות אלו. להערכתנו, התוכנית האסטרטגית תשיב את ביטחון המשקיעים בצמיחת החברה בשנים הקרובות, ותגרום לתמחור גבוה יותר של מניית החברה. על פי מודל הערכת שווי שביצענו, אנו מעניקים למניית טוטאל מחיר יעד של 48 אירו - גבוה בכ-25% ממחירה הנוכחי.

* נכתב ע"י ברוך כהן, מנהל דסק חו"ל, אילים קרנות נאמנות