צפו בגרף: זו הסיבה שהמניות בארה"ב יעלו ב-2013?

הכלכלן שחזה את הראלי באירופה בתחילת השנה משגר תחזית חדשה וטוען שמשקיעים רבים שלא נכנסו לשוק המניות בארה"ב - יעשו זאת בקרוב ■ צפו בגרף של גראהם בישופ על השפל בהשקעה במניות רגע לפני שה-S&P 500 התחיל לעלות

המניות צפויות לעלות בשנת 2013 בעוד המשקיעים שפספסו את העליות השנה ינסו לרדוף אחר הראלי - כך מעריכים ב-Exane BNP Paribas, בסקירה שנשלחה ללקוחות הבנק ופורסמה גם בסוכנות בלומברג.

האנליסטים מצרפים גרף המראה את הרמה הנמוכה יחסית של החזקות המשקיעים במניות לפי המלצות האנליסטים, לעומת העליות במדד S&P 500 השנה:

מניות
 מניות

מקור: בלומברג

במילים אחרות, משקיעים ואנליסטים רבים כנראה פספסו את העליות השנה ולפי הערכת BNP פאריבה הם ייכנסו לשוק ב-2013, אחרי שיסתיימו הבחירות לבית הלבן ותגיע לקיצה סוגיית הצוק הפיסקאלי בארה"ב. לפי בלומברג, שיעור ההשקעה במניות עמד על 41% בלבד בחודש יולי, רגע לפני שהחל הראלי האחרון ומדד S&P 500 זינק בכ-12%.

גראהם בישופ, אסטרטג מניות ב-Exane, טוען כי הריבית האפסית בארה"ב, שיפור בסנטימנט המשקיעים, האצה בצמיחה הכלכלית ומכפילי רווח נמוכים יתרמו לעלייה במניות. בתחילת השנה הוא המליץ לקנות מניות אירופיות ומאז מדד Stoxx 600 עלה ב-11%. המדד נסחר היום לפי מכפיל הון ממוצע של 1.34 לעומת ממוצע היסטורי של 1.9 בעשור החולף.

"המכפילים כל כך נמוכים והשווקים יכולים ליהנות מזה בעוד התיאבון לסיכון יגדל והריביות הנמוכות יורידו את עלויות המניות", כתב בישופ.