לפני ימים אחדים הצהיר מנכ"ל רשת מגה, זאב וורמברנד, כי הרשת פועלת לבלימת העלאות המחירים בשוק, אך בניגוד להצהרתו מגה החלה היום (ב') בפועל בהעלאת מחירי המוצרים בסניפי הרשת.
נציין כי שופרסל הכריזה לפני ימים אחדים כי היא מעלה את מחיריהם של 1,500 מוצרים בשיעור ממוצע של 4%, אך בניגוד אליה, מגה לא הודיעה מבעוד מועד על עליית המחיר. יתרה מכך, ביצוע עליית המחיר היום סותר את הצהרתו של וורמברנד.
כפי שחשף "גלובס" בסוף השבוע שעבר, בזמן שברשת מגה טוענים כי הם נלחמים בעליות המחירים, ספקים מעידים כי הרשת מנהלת עמם משא-ומתן שבבסיסו היא מבקשת לשפר את הרווחיות שלה על חשבון הצרכן.
לדברי ספקים, במגה ביקשו "גרייס" של 3 חודשים, קרי תקופה שבה הרשת תעלה את המחירים לצרכן - אך תמשיך לקנות את המוצרים מהספק במחיר הישן.
לא מן הנמנע כי עליית המחירים היום היא חלק מההסכמים שאליהם הגיעה רשת מגה עם הספקים, וכי עליית המחיר שמגולגלת כבר כעת לצרכן היא רווח נטו לרשת, שממשיכה לקנות את המוצרים מהספקים במחירם הישן.
מגה מסרה היום בתגובה כי "עדכון מחירי המוצרים של הספקים שדיווחו על עליית מחירים ייעשה באופן הדרגתי במהלך החודש הקרוב, בהתאם למשא-ומתן עם הספקים. עליות המחירים יתבצעו על-פי שיעורי העלייה שעליה דיווחו הספקים".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.