אודיוקודס חזרה לצמוח ומקטינה הפסדים

החברה מצפה לשיפור במכירות ברבעון הרביעי ■ המנכ"ל, שבתאי אדלרסברג: "השוק שלנו טוב ובריא"

הדוחות הכספיים שפרסמה היום (ב') אודיוקודס לא היו חזקים, אבל המשקיעים קידמו אותם בברכה והמניה עלתה בת"א. הסיבה לכך היא שנראה שמדובר בנקודת מפנה: אחרי רבעון קשה חברת פתרונות ה-VoIP (העברת קול באמצעות האינטרנט) חזרה לצמוח מרבעון לרבעון וצמצמה את ההפסד.

הכנסות החברה הסתכמו ב-31.4 מיליון דולר - 1.1% יותר מהרבעון הקודם, וירידה של 13% לעומת הרבעון המקביל. ההפסד הנקי צומצם ב-45.5% ל-1.1 מיליון דולר, ועל בסיס Non-GAAP (בנטרול התגמולים לעובדים ומחיקות של נכסים בלתי מוחשיים) ההפסד הגיע ל-419 אלף דולר. זאת בהשוואה להפסד נקי Non-GAAP של 1.4 מיליון דולר ברבעון הקודם, ורווח של 274 אלף דולר ברבעון המקביל.

במבט קדימה, אודיוקודס מצפה לשיפור במכירות ברבעון הרביעי, והחברה מצפה לחזור לרווחיות תפעולית על בסיס Non-GAAP מוקדם יותר משצפתה קודם. החזרה לרווח נקי תגיע ב-2013. "השוק שלנו טוב ובריא", מדגיש מייסד ומנכ"ל אודיוקודס, שבתאי אדלרסברג. נזכיר שאודיוקודס הודיעה ברבעון הקודם על כוונה לקצץ כ-10% מההוצאות.

כחלק מתוכנית הרה-ארגון, מספר העובדים צומצם בכ-7% וכיום החברה מעסיקה 593 עובדים (מהם 366 בישראל). ההוצאות התפעוליות הסתכמו ברבעון השלישי ב-19 מיליון דולר - ירידה של 3% לעומת הרבעון הקודם ושל 11.4% לעומת הרבעון המקביל. תזרים המזומנים מפעילות היה שלילי בגובה 1.2 מיליון דולר, ולחברה היו בסוף הרבעון מזומנים והשקעות בהיקף 54.1 מיליון דולר.

תוכנית הרכישה העצמית של המניות (Buy Back) הסתיימה, אחרי שברבעון המדווח אודיוקודס הוציאה 2.5 מיליון דולר לרכישת מניות במחיר ממוצע של 1.96 דולר. מחיר המניה כיום, כ-2.5 דולר, משקף לחברה שווי של קרוב ל-100 מיליון דולר - עלייה של 82% מהשפל באוגוסט. כרגע לא מתוכננת תוכנית ביי-בק חדשה, וגם לא רכישת חברות.

באחרונה צצו הערכות ושמועות שאודיוקודס מועמדת לרכישה. "אין שום דבר על הפרק", אומר על כך אדלרסברג. "מן הסתם מתישהו ב-10 השנים הקרובות מישהו יתעניין. אבל אנחנו לא מתעסקים בזה".

אודיודוקס
 אודיודוקס