נעילה חיובית בורסה ברקע וול סטריט: מלאנוקס טיפסה

בארה"ב יתקיימו היום בחירות - תוצאות סופיות ככל הנראה מחר בבוקר ■ טבע הכריזה על שינויים בהנהלה הבכירה

יום המסחר בבורסה באחד העם (ג') ננעל בעליות שערים לאחר מגמה מעורבת בפתיחה. זאת, לאחר סגירה חיובית בוול סטריט אמש, מגמה מעורבת באסיה, עליות באירופה ועליות קלות במסחר בחוזים על מדדי ניו-יורק.

יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון: "השווקים הפיננסים מגיבים באדישות רבה שלא לומר בפיהוק לדרמה הפוליטית בארה"ב אשר עשויה להסתיים בהסתברות נמוכה בפוטו-פיניש. להערכתינו כי האדישות תתפוגג, כאשר הצדדים יחלו בקטטה תקשורתית כואבת אודות הצוק הפיסקאלי. ההכרעות בנושא הקיצוצים התקציבים וביטול הטבות המס הם שיכתיבו את קצב ההתאוששות הכלכלית בארה"ב בשנת 2013 ומדדי השוק המרכזים יבצעו התאמת מכפילים לאופק הצמיחה הכלכלי האמריקני".

עוד הוסיף פגוט: "בשוק האג"ח המקומי צפויה להמשך המגמה החיובית נוכח גל היצירות המתעצם בקרנות הנאמנות המסורתיות המשקיעות באגרות חוב ממשלתיות וקונצרניות. בהיעדר מוכרים גדולים בשוק הרי צד הביקוש המתעורר מושך את מדדי האג"ח צפונה. היום בצהריים תתקיים הנפקת מק"ם חדש 1113 בהיקף של כ-10 מיליארד שקל ערך נקוב וכן ינפיק בנק ישראל 2 מיליארד שקל ע.נ מק"ם 0213 אשר יפדה בעוד 91 יום. אם לא תתרחש תקלה חמורה בשווקים הגלובליים בחודשיים הקרובים הרי קיים סיכוי לא מבוטל כי מדד האג"ח הקונצרני המקומי עשוי לחתום את שנת 2012 בתשואה דו ספרתית. מדד תל בונד 40 המריא מתחילת שנת 2012 בכ-8.16% בעולם בה ריבית בנק ישראל עומדת על 2% מדובר על 4 שנות פיקדון, לא פלא אם כך שהתאבון לסיכון חזר".

ערב הבחירות לנשיאות, ארה"ב התחייבה "לכייל בזהירות" את התקציב שלה על רקע אזהרות כי "הצוק הפיסקאלי" עלול לפגוע באופן קשה בכלכלה הגלובלית החלשה ממילא. כך מדווחת היום סוכנות הידיעות בלומברג. בעוד האמריקנים מתכוננים לבחור בברק אובמה או מיט רומני, שרי האוצר של פורום מדינות ה-G20 מסרו כי לאחר פגישה אתמול במקסיקו ארה"ב התחייבה להימנע מ"התכווצות פיסקאלית חדה" ב-2013. כזכור, בתחילת 2013 אמורים להיכנס לתוקף באופן אוטומטי קיצוצים בתקציב וביטולי הטבות מס בהיקף של 607 מיליארד דולר, אלא אם המחוקקים יפעלו.

שינויים בהנהלת טבע

חברת טבע עורכת שינויים ארגוניים בהנהלה הבכירה שלה, כאשר בין היתר יסיים את תפקידו נשיא ומנכ"ל טבע אמריקה, ביל מארת', ויפרוש מהחברה בסוף 2013. עד לפרישתו ישמש מארת' כיועץ בכיר למנכ"ל טבע ג'רמי לוין, כך הודיעה אתמול החברה.

עוד בשינויים - אלן אוברמן, סמנכ"ל בכיר ומנהל תחום הגנריקה בטבע צפון אמריקה, ימונה לנשיא ומנכ"ל תחום הגנריקה של טבע אמריקה. בתפקידו החדש, ידווח מר אוברמן ישירות ללוין, וימשיך להיות אחראי על תחום הגנריקה בצפון אמריקה וינהל גם את פעילות טבע באמריקה הלטינית. בנוסף, הודיעה החברה גם על מינויה של ג'יל דה-סימון לתפקיד החדש של סמנכ"לית בכירה ומנהלת כללית של תחום בריאות האישה הגלובלי בטבע, כך שתפקח על כל היבטי הפעילות של עסק בריאות האישה של טבע.

בבילון עושה צעד נוסף בדרך להנפקה בוול סטריט, חרף חששות המשקיעים מעיכובים בהנפקה: החברה הגישה הלילה תשקיף לרשות ני"ע בארה"ב (SEC) המאפשר לחברה לגייס עד 115 מיליון דולר. טווח המחירים למניה בהנפקה לא צוין. את ההנפקה מובילים סיטיגרופ וג'פריס, כאשר חתמים נוספים הינם RBC, נידהאם, וויליאם בלייר ואופנהיימר.

מניית פלוריסטם מצויה במומנטום שלילי בשבועות האחרונים אך אמש החברה קיבלה 2 כתבות אוהדות מאוד ברויטרס וסיקינג אלפא (Seeking Alpha).

חברת מדיגוס הודיעה כי חתמה על הסכם להפצת מערכות SRS של החברה באיטליה, עם יבואנית ומפיצה של ציוד רפואי מתקדם באותה מדינה. הסכם זה מתווסף להסכמי ההפצה של החברה בספרד, יוון, קפריסין וסרי לנקה.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לאתר קרנות]