נעילה שלילית בבורסת תל-אביב; המעו"ף סגר בנמוך היומי

נגיד ה-ECB: המשבר באירופה החל להכות בגרמניה; ירידות בחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט ■ אנליסטים בוול סטריט: השוק ציפה להפתעה של רומני; ההערכות המוקדמות היו שרומני טוב יותר לשוק המניות

ירידות שערים חדות נרשמו היום (ד') בבורסה בתל אביב, לאחר שנגיד ה-ECB דראגי ציין כי משבר החוב ביבשת החל להכות גם בגרמניה, הכלכלה הגדולה באירופה. גם המסחר בוול סטריט נפתח בירידות שערים, ביום בו הבוחר האמריקני שלח את הנשיא המכהן ברק אובמה לקדנציה שנייה בבית הלבן.

תחילה לבחירות בארה"ב. לאחר ערב מורט עצבים בארה"ב נודע הבוקר שברק אובמה נבחר לכהונה שנייה בבית הלבן. זאת, לאחר מרוץ בחירות צמוד ביותר ולאחר שאובמה ניצח במדינת אוהיו. כעת אובמה ינסה לאחד יותר את האומה האמריקנית ולהשיג שילוב פעולה עם בית הנבחרים שבו שולטים הרפובליקנים.

עם זאת, אנליסטים בארה"ב מודאגים מהצוק הפיסקאלי וחוששים מהתפתחות גל של ירידות בוול סטריט, בשל כוונת אובמה להעלות מסים. (לסיפור המלא)

אנליסטים ב-Danske Research מסרו לאתר מרקטוואץ' כי אין לייחס משמעות רבה לסנטימנט השלילי בוול סטריט היום כיוון שהוא נובע מכך ש"היה הימור שמיט רומני יפתיע את השווקים וינצח בבחירות", וזה כידוע לא קרה. אנליסטים בארה"ב העריכו לפני הבחירות כי ניצחון של אובמה יהיה טוב לשוק האג"ח ואילו ניצחון של רומני יהיה טוב יותר לשוק המניות.

חילוקי דעות בין הבנקים ללבייב

אתמול חשפנו כי קיימים חילוקי דעות קשים בקרב הבנקים באשר לחוב של חברת ממורנד, שבשליטת לב לבייב. ל"גלובס" נודע כי באחרונה נוצרה יוזמה של חלק מהבנקים ולבייב, לבצע הסדר חדש לפירעון החוב של ממורנד לבנקים העומד על כ-2 מיליארד שקל. במסגרת ההסדר, ממורנד תקדים פירעון חוב ובתמורה לכך יקבל לבייב הנחה בתשלומי הריבית, בסכום המוערך ב-300 מיליון שקל. הנושה הגדול ביותר של לבייב הוא בנק הפועלים, עם חוב המוערך ב-1.3 מיליארד שקל. נזכיר כי הפועלים גם הוביל את ההסדר עם לבייב ב-2009. לחילוקי הדעות יכולה להיות כמובן השפעה על מניית אפריקה שבשליטת לבייב.

מלאנוקס , גזית גלוב ואלביט מערכות מתקדמות עקב פערים חיוביים. מנגד, פרוטליקס יורדת עקב פער שלילי של כ-5.5%. מניית לייבפרסון נופלת בעקבות פרסום דוחות מאכזבים שגררו הורדת המלצה. (לסיפור המלא)

חברת התקשורת בזק צפויה לפרסם היום את תוצאותיה לאחר סיום המסחר.

חברת הביומד קמהדע דיווחה הבוקר על תוצאותיה לרבעון השלישי של 2012. בשורה העליונה דיווחה החברה על עלייה של כ-33% בהכנסות בתשעת החודשים הראשונים של 2012 לרמה של כ-51 מיליון דולר לעומת כ-38.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-33% .

רשות החשמל משגרת מסר לשותפויות "תמר" ו"לוויתן": על רקע חשש כי בעלי הזכויות במאגרים ינצלו את כישלון הקידוחים ב"מירה", "שרה" ו"שמשון" להעלאת מחירים בהסכמיגז שטרם נחתמו, הודיעה הרשות כי תסרב להכיר לחברת החשמל במחיר גז שיהיה גבוה מהמחיר שסוכם במסגרת הסכם הגז שנחתם עם "תמר" במאי השנה. ההודעה מתייחסת לכמות גז נוספת שאותה מתכוונת חברת החשמל לרכוש בשנים הקרובות. ברשות החשמל חוששים כי שותפויות "תמר" ו"לוויתן" שאמורות להתמודד במכרז על הכמות הנוספת יגישו הצעות מחיר גבוהות יותר מהמחיר שנקבע למימוש האופציה לכמויות גז נוספות בהסכם הגז שנחתם. בהקשר הז נציין את ישראמקו , דלק קידוחים , אבנר ורציו .

מניית אורמת צנחה במהלך המסחר לאחר שהחברה הבת אורמת טכנולוגיות פרסמה תוצאות לרבעון השלישי הלילה.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לאתר קרנות]