נעילה שלילית באירופה בעקבות דבריו של דרגי על גרמניה

דרגי: "ההתפתחויות מתחילות להשפיע על הכלכלה הגרמנית" ■ מניית BNP פאריבה רושמת עלייה חדה לאחר שהבנק דיווח על זינוק של 143% ברווח הנקי לרמה של 1.32 מיליארד אירו ברבעון השלישי

המסחר באירופה ננעל היום (ד') בירידות שערים והאירו נופל לעומת הדולר על רקע דבריו של נגיד הבנק המרכזי האירופי בנוגע לגרמניה. גם המסחר בוול סטריט מתנהל בירידות שערים של יותר מ-2% בעקבות הדברים של מריו דרגי.

תחילה לבחירות בארה"ב. לאחר ערב מורט עצבים בארה"ב נודע הבוקר שברק אובמה נבחר לכהונה שנייה בבית הלבן. זאת, לאחר מרוץ בחירות צמוד ביותר ולאחר שאובמה ניצח ככל הנראה במדינת אוהיו ובפלורידה. כעת אובמה ינסה לאחד יותר את האומה האמריקנית ולהשיג שילוב פעולה עם בית הנבחרים שבו שולטים הרפובליקנים.

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור אתמול בעליות שערים ביומה הגדול של אמריקה - בחירת הנשיא ה-45 של ארה"ב. המסחר בוול סטריט ננעל, כאמור, בעליות שערים בהובלת מדד הדאו-ג'ונס שעלה ב-134 נקודות. מדד הנאסד"ק, שהתקשה ביומיים האחרונים, עלה ב-0.41% בעוד שמדד ה-S&P500 עלה ב-0.76%.

האיחוד האירופי חתך היום בחדות את תחזית הצמיחה ליבשת מוכת החובות, על רקע העמקת המשבר ברבות ממדינות אירופה. על פי האיחוד, כלכלת גוש האירו תתרחב ב-2013 ב-0.1% בלבד, לעומת תחזית של 1% בחודש מאי האחרון. גרמניה עצמה תתרחב על פי תחזית זו ב-0.8%, לעומת 1.7% בתחזית הקודמת.

נגיד ה-ECB מריו דרגי אמר היום כי משבר החוב באירופה מתחיל לתת את אותותיו בגרמניה, הכלכלה הגדולה ביבשת. "עד כה גרמניה הייתה די מבודדת מחלק מהקשיים בשאר מדינות גוש האירו. אולם הנתונים הטריים מצביעים על כך שההתפתחויות הללו מתחילות להשפיע על הכלכלה הגרמנית", אמר דרגי היום בפרנקפורט.

בגרמניה דווח היום כי התפוקה התעשייתית התכווצה בשיעור של 1.8% בספטמבר לעומת צפי לירידה של 0.4%.

ביוון יצביע היום הפרלמנט על שורה של צעדי צנע חדשים בהיקף 13.5 מיליארד אירו, מה שעשוי להחליש עוד יותר את הפרלמנט השברירי של המדינה מוכת החובות.

באירופה, מניית BNP פאריבה רושמת עלייה חדה לאחר שהבנק דיווח על זינוק של 143% ברווח הנקי לרמה של 1.32 מיליארד אירו ברבעון השלישי.

גם מניית אלסטום רושמת עלייה חדה לאחר שהחברה היכתה את תחזיות האנליסטים לרבעון והציגה רווח של 703 מיליון אירו.

מגמה מעורבת באסיה

מגמה מעורבת עם נטייה לעליות נרשמה בבורסות אסיה היום (ד') לאחר סגירה חיובית בוול סטריט ועל רקע נצחונו של ברק אובמה בבחירות לנשיאות ארה"ב.

בחזרה לאסיה. מדד MSCI אסיה עלה בכ-12% מאז השפל האחרון ב-4 ביוני, על רקע תוכניות התמרוץ המוניטאריות שהושקו באירופה ובארה"ב. המדד נסחר היום לפי מכפיל רווח ממוצע של 13.4 על הרווחים החזויים לשנה הקרובה, לעומת מכפיל חזוי של 13.6 במדד S&P 500 ומכפיל חזוי של 12.2 במדד Stoxx 600 האירופי.

בורסת טוקיו נסחרת ביציבות עם נטייה לעליות ואילו בהונג קונג רושם מדד ההאנג סנג ירידה של כ-0.3%.