פלאפון להסתדרות: הוכיחו שאתם מייצגים את העובדים

יו"ר ההסתדרות עופר עיני אתמול: ההסתדרות "לא תעזוב את העובדים עד לטקס החתימה על הסכם קיבוצי ראשון"

יום לאחר המסר התקיף שהעביר יו"ר ההסתדרות עופר עיני להנהלת פלאפון תקשורת, לפיו הארגון שבראשו הוא עומד "לא יעזוב את העובדים עד לטקס החתימה על הסכם קיבוצי ראשון", הנהלת החברה משיבה מלחמה: בהודעה לעיתונות שפרסמה היום (ד'), קוראת ההנהלה להסתדרות לפנות לביה"ד לעבודה ולהוכיח אחת ולתמיד את הטענה כי היא הפכה לארגון היציג של עובדי פלאפון.

"למעלה מחודשיים לאחר ניסיונות הקמת ועד בפלאפון, חברת פלאפון שבה וקוראת היום להסתדרות לגשת לבית הדין לעבודה ולהגיש בפניו ראיות קונקרטיות לטענות נטולות הבסיס, כי למעלה משליש מעובדי החברה הצטרפו כדין להסתדרות, על מנת לקבל מעמד של ארגון יציג, כדרישת החוק" - כך לשון ההודעה. על פי דוברת החברה, נוי קדם, עד היום לא הוגשה בפני החברה כל ראיה לכך שיש בידי ההסתדרות את השליש הדרוש לצורך הכרה בה כארגון יציג. גם מיעוט הטפסים שהועבר לחברה לפני כחודשיים נמצא לא תקין. מכיוון שכך, אין כל ראייה המצביעה על יציגות ההסתדרות בחברה ולפי הדין אסור לפלאפון להכיר בהסתדרות כארגון יציג".

בהסתדרות, לעומת זאת, מזכירים כי הנהלת פלאפון קיבלה לידיעה מעל 1,300 טפסי הצטרפות לארגון (300 נוספים נותרו בידי הארגון), וכי ההנהלה היא זו שהחליטה על דעת עצמה כי חלק מהטפסים מולאו שלא כשורה ועל כן אין להכיר ביציגות. עוד מציינים בארגון, כי אין שום חובה בחוק שלפיה על ארגון העובדים לפנות לביה"ד לעבודה כדי להוכיח את יציגותו. דובר הארגון אף הוסיף איום מפורש: "בארגז הכלים של ההסתדרות יש אמצעים שונים ומשונים על מנת להביא להכרה ביציגות, וההסתדרות שומרת לעצמה את הזכות להשתמש בכל האמצעים העומדים ברשותה".

מדוע ההסתדרות לא פונה לביה"ד לאחר שפלאפון הבהירה מעל כל במה אפשרית שהיא לא מכירה בהתארגנות של העובדים, במיוחד לאור העובדה שלא היססה לפנות לביה"ד כשביקשה להתלונן על צעדים כאלה ואחרים של החברה? על פי הערכות, בהסתדרות חוששים שההליך בביה"ד יהיה ארוך ומייגע, ועד להכרעה בעניין הרוח תצא מהמפרשים של העובדים.

על כן בארגון מעדיפים להפעיל כוח מתון בדמות הפגנות מול ביתו של בעל השליטה בחברה, שאול אלוביץ', עד כדי כוח משמעותי יותר בדמות סכסוך עבודה וצעדים ארגוניים. במקרה שכזה, הנהלת החברה שככל הנראה חוששת בעצמה מהכרעה של ביה"ד ולכן לא פנתה עד כה בעצמה להליך כזה, תיאלץ לפנות לביה"ד ולבקש צווי מניעה - מהלך שיחייב את ביה"ד לבחון את סוגיית היציגות בלוח זמנים מהיר מהרגיל.