נטייה לירידות בסיום המסחר בבורסה; לאומי ירדה ב-1.5%

נחשף ב"גלובס": בנק ישראל עשוי לאלץ את הבנקים להפריש 3 מיליארד שקל ב-2013; צפי לפגיעה בהלימות ההון וחלוקת דיבידנד ■ איזיצ'יפ זינקה לאחר הדוחות

הבורסה באחד-העם סגרה היום (ה') במגמה מעורבת עם נטייה לירידות לאחר פתיחה שלילית בצל ירידות השערים החדות שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט. מחזור המסחר הסתכם בכ-823 מיליון שקל.

כאמור, המדדים בוול סטריט הכינו קבלת פנים צוננת לאובמה, שנבחר לקדנציה שנייה בבית הלבן, כאשר שילוב של אזהרת גם סוכנות הדירוג פיץ' כי אם לא ימצא פתרון לבעיית ה"צוק הפיסקלי" - דירוג האשראי המושלם של ארה"ב ייפגע ודברי נגיד ה-ECB מריו דרגי כי משבר החוב מתחיל לתת את אותותיו בגרמניה, הכלכלה הגדולה ביבשת, גרמו למשקיעים בניו יורק למבול מכירות ולצניחה במדדים המובילים.

יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, מציין כי "בחירת אובמה לקדנציה שנייה הייתה האופציה הצפויה והפחות מועדפת עבור הפעילים בשוקי ההון הגלובליים. מדדי המניות האמריקנים הגיבו בירידות שערים חדות להארכת הקדנציה של הנשיאה אובמה, אולם אנו סבורים כי השווקים יחזרו במהרה להתרכז בעניינים כלכליים מהותיים. בין היתר, עומדות על הפרק בעיות כמו פתרון ה'צוק הפיסקלי' וההתפתחויות באירופה".

לגבי ההתפתחויות באירופה אומר פגוט כי "ביוון נמשך ריקוד הטנגו המתיש אשר נערך אל מול עינינו מאז שנת 2009, במסגרתו של ריקוד זה מתקדמים הטרויקה ויוון צמד צעדים קדימה ואזי צועדים צעד אחד אחורה. כמו בעבר, כך היום, איננו סבורים כי בשלו התנאים לניתוק יווני מגוש האירו ולפיכך מעריכים כי ימצא שביל היורו להעביר ליוונים 31 מיליארד האירו הדרושים להם".

בהתייחסות פרטנית אל הבורסה בת"א אומר פגוט כי "שוק ההון המקומי ממתין לחדשות מחברת המדדים MSCI באשר לאפשרות צרופה של ישראל למדד האירופי. צירוף שכזה בעדכון הקרוב יוכל לספק רוח גבית למדדי המניות המקומיים על רקע ראלי סוף שנה מוטל בספק".

לחץ בבנקים

טיוטה חדשה של בנק ישראל עשויה לחייב את הבנקים כבר ב-2013 בהפרשה חד-פעמית של כ-3 מיליארד שקל להפסדי אשראי, מה שיפגע בהלימות ההון, ביכולת מתן האשראי ובסיכוי לחלוקת דיבידנדים. בנקאי בכיר הגדיר את הטיוטה "פצצה לא קטנה", ובקרב חלק מהבנקים שורר לחץ גדול. נציין את פועלים , לאומי , דיסקונט , מזרחי טפחות והבינלאומי . [לסיפור המלא]

מניית איזיצ'יפ זינקה לאחר שהחברה פרסמה דוח טוב במהלך המסחר.

מניית פלוריסטם ירדה היום בחדות בעקבות פרסום כתבה בסוכנות בלומברג בה נטען כי החברה עלולה להיחקר ע"י רשות ני"ע בארה"ב, בהקשר למותה של נערה שטופלה ע"י החברה, מה שלא דווח באופן רשמי לבורסה. (לסיפור המלא)

לאחר כישלון הקידוחים למטרות הגז ב"מירה" ו"שרה", פרסמו הבוקר הכשרה אנרגיה ומודיעין , השותפות ברישיונות, כי קיבלו דוח מאת NSAI, החברה שהעריכה בעבר רת רזרבות המשאבים ברישיונות. בהודעה לבורסה מציינות השותפות כי NSAI סקרה את תוצאות הקידוחים וציינה כי משאבי הגז הפרוספקטיביים ברישיון "שרה" ומשאבי הנפט הפרוספקטיביים ברישיונות "מירה" ו"שרה" נותרות ללא שינוי. [לסיפור המלא]

קבוצת בזק פרסמה אתמול לאחר נעילת המסחר את תוצאותיה הפיננסיות לרבעון השלישי של 2012, מהן עולה כי ההכנסות ברבעון צנחו ב-14.5% והסתכמו בכ-2.49 מיליארד שקל, לעומת כ- 2.92 מיליארד שקל ברבעון השלישי אשתקד, והרווח הנקי צנח בכ-38% והסתכם בכ-342 מיליון שקל בהשוואה לכ-550 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד. [לסיפור המלא]

אפריקה הוסיפה לרכז עניין ברקע המתיחות בין ממורנד הפרטית שבשליטת לב לבייב לבין הבנקים סביב רצונו של לבייב לבצע הסדר חדש לפירעון החוב של ממורנד לבנקים העומד על כ-2 מיליארד שקל.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]