נעילה מעורבת באירופה לאחר פרסום המאקרו בארה"ב

מדד מחירי הצרכן בסין רשם באוקטובר עלייה של 1.7% (ב-12 חודשים אחרונים) לעומת עלייה של 1.9% בספטמבר ■ כלכלנים ציפו לעלייה שנתית של 1.9% ■ בטחון הצרכנים בארה"ב בשיא של 5 שנים

בורסות אירופה ננעלו היום (ו') במגמה מעורבת, בעידוד מסויים מנתוני מאקרו בארה"ב, אך באופן כללי נראה כי השחקנים בשווקים עדיין חוששים מהצוק הפיסקאלי המאיים על המשק האמריקני וגם מהמצב באירופה.

באירופה נמשכת המתיחות. לאחר לילה מתוח ביוון שבו אישר הפרלמנט המקומי חבילת קיצוצים נוספת בהיקף של 11.5 מיליארד אירו לאחר דרמה לא קטנה ומהומות אלימות מחוץ לבניין הפרלמנט, כתנאי לקבלת נתח נוסף מחבילת הסיוע בהיקף של 31.5 מיליארד דולר, עלו אמש דיווחים שהנתח הנכסף לא יגיע בקרוב.

על פי דיווח של רשת "בלומברג" אתמול מפי גורמים המקורבים למגעים, שרי האוצר של גוש האירו שיתכנסו ביום שני הקרוב, לא ידונו באפשרות של הענקת הסיוע ליוון והם ימתינו לדוח מטעם ה"טרויקה" - המורכבת מהאיחוד האירופי, הבנק המרכזי האירופי וקרן המטבע הבינלאומית - שאמור להתפרסם לקראת סוף החודש ויתן פירוט לגבי התקדמות המדינה מקצב העמידה שלה ביעדים שהוצבו לה על ידי המוסדות הבינלאומיים.

שר האוצר הגרמני, וולפגאנג שאובל, ביקש השבוע מצוות מומחים לבדוק הצעות לרפורמות כלכליות עבור צרפת, מתוך חשש שהחולשה המסתמנת במדינה תגלוש ותשפיע גם על גרמניה. על פי דיווח ברויטרס, שני בכירים בגרמניה אמרו כי שאובל ביקש ממועצת היועצים הכלכליים של ממשלת גרמניה לשקול טיוטת דוח בנוגע לצעדים שעל צרפת לנקוט. מאז הוקמה המועצה לפני 49 שנים, היא לא פרסמה דוח כלכלי בנוגע לאף מדינה פרט לגרמניה. הדבר מבטא היטב את החשש הגובר בקרב הצמרת הגרמנית, שרואה את עצמה אמונה על שמירת היציבות הכלכלית באירופה, מהחוסן הכלכלי בצרפת, שצפויה להחמיץ את יעד הגרעון שלה בשנה הבאה, כפי שנקבע על ידי האיחוד האירופי. "החששות גוברים עקב חוסר הפעולה של ממשלת צרפת ברפורמות בשוק העבודה", אומר לארס פלד, כלכלן במועצה. (לסיפור המלא)

בארה"ב פורסם היום מדד בטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש נובמבר, והוא עומד על 84.9 נקודות, הרבה מעל הצפי שעמד על 83 נקודות בלבד. מדובר בקריאה ראשונית בלבד, אך בכל זאת זהו הנתון החזק ביותר מאז יולי 2007.

היום דיווח בנק קרדיט אגריקול על הפסד גבוה מציפיות האנליסטים ברבעון השלישי. מניית הבנק יורדת בכ-3%. מניית Lafarge יורדת ב-2.7% לאחר פרסום דוח שעמד בצפי.

ירידות שערים נרשמו היום בבורסות אסיה למרות פרסום נתוני מאקרו מעודדים בסין.

בסין דווח היום כי מדד מחירי הצרכן רשם באוקטובר עלייה של 1.7% (ב-12 חודשים אחרונים) לעומת עלייה של 1.9% בספטמבר. כלכלנים ציפו לעלייה שנתית של 1.9%.

התמתנות קצב האינפלציה תאפשר לבנק המרכזי להוריד ריבית ולתמוך בהאצת קצב הצמיחה.

עוד דווח היום בסין כי התפוקה התעשייתית גדלה ב-9.6% באוקטובר לעומת צפי כלכלנים לעלייה של 9.4%.