שני מנכ"לים איימו לפטר עובדים אם אובמה ייבחר - אחד הפתיע

מנכ"לים של מספר חברות בארה"ב איימו לפטר עובדים במקרה שאובמה ייבחר שוב, בטענה כי מדיניותו פוגעת בעסקים ■ חלק קיימו - ויש מנכ"ל אחד שהפתיע

בחודשים שלפני הבחירות לנשיאות ארצות הברית איימו מספר מנכ"לים ובעלי חברות במדינה לפטר עובדים במקרה שהנשיא ברק אובמה ייבחר לקדנציה נוספת, בטענה כי המדיניות של הנשיא פוגעת ברווחיות של החברות.

בין המנכ"לים שהחליטו לעשות זאת היו רוברט מורי, המנכ"ל של חברת מורי אנרגיה שעוסקת בתחום הפחם ודייויד סיגל, המנכ"ל של Westgate Resorts.

מורי קיים את ההבטחה שלו ופיטר כ-150 עובדים מתוך כ-3,500 העובדים בחברה. במכתב הפיטורים שקיבלו העובדים האשים מורי את "המלחמה של אובמה בפחם" כסיבה העיקרית לפיטורים. דובר החברה גארי ברודבנט אמר כי הפיטורים של השבוע הינו חלק מגל פיטורים בחברה.

במהלך ישיבה עם העובדים ביום רביעי האחרון שבה הוא הודיע על הפיטורים הוא מספר להם גם מכתב שבו תפילה לשלומה של ארצות הברית בעקבות בחירתו המחודשת של אובמה. "העם האמריקאי החליט. הוא בחר שעל אמריקה לשנות את הדרך שלה, לסטות מהעקרונות של האבות המייסדים. ולסטות מהדרך של חופש הפרט והאחריות האישית. לסטות מהקפיטליזם, אחריות כלכלית והכרה אישית", כתב מורי במכתב התפילה שחילק לעובדים שבו נכללה גם בקשת סליחה מאלוהים על ההחלטה לפטר את העובדים.

סיגל לעומת זאת, שהודיע לעובדים שלו לפני הבחירות שבמידה ואובמה ייבחר שנית זה יהיה "ההפסד שלכם", הודיע כי הוא החליט להעניק להם העלאה במשכורת. שבועות לפני הבחירות שלח סיגל מזכר לעובדים שלו ובו הוא ביקש מהם לשאול את עצמם "המדיניות של איזה מועמד תסכן את העבודה שלכם?".

"אם יוטלו מסים חדשים עלי או על החברה, כפי שמתכנן הנשיא הנוכחי שלנו, לא תהיה לי ברירה אלא להקטין את גודל החברה. במקום לפעול לצמיחת החברה אני אאלץ לקצץ. זה אומר פחות מקומות עבודה, פחות הטבות ובוודאי שזה אומר פחות הזדמנויות עבור כולם", כתב סיגל במזכר.

אך כאמור סיגל החליט שלמרות שהנשיא אובמה נבחר לקדנציה שנייה, לא רק שהוא לא יפטר עובדים בחברה, אלא החליט לתת להם העלאה במשכורת וזאת בנסיון לעודד את העובדים שלו להכפיל את המכירות של השנה הנוכחית.