הבורסה סגרה בירידות; מניית אורביט זינקה בעוד 25%

ירידות חדות בבנקים ■ נחשף ב"גלובס": לבייב העביר ביום ה' האחרון 100 מיליון שקל לבנקים בצעד המקרין איתנות ונזילות ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-807 מיליון שקל

המסחר בבורסה באחד-העם נסגר היום (ב') בירידות שערים בהמתנה לקריאת כיוון מבורסות וול סטריט, ובצל המשך המתיחות בדרום הארץ. מניות הבנקים, החברה לישראל, בזק וקבוצת דלק בלטו בירידות חדות יחסית. מחזור המסחר נותר נמוך והסתכם בכ-807 מיליון שקל.

אחרי יום שבו התפוצצו בשטח ישראל יותר מ-100 רקטות ופצצות מרגמה, לילה מתוח עבר על תושבי עוטף עזה ויישובי הדרום האחרים המצויים בטווח אש ארגוני הטרור העזתיים. חרף המצב, הוחלט לחדש הבוקר את הלימודים כסדרם בכל הגזרה. ועוד: למרות שהאש נמשכת כל כעת, דיווח אמש אתר אינטרנט פלסטיני, המזוהה עם הג'יהאד האיסלאמי, על רגיעה שהושגה עם ארגוני הטרור שנכנסה לכאורה לתוקף. בשטח, הדברים נראים אחרת.

יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, אומר כי "אישור התקציב ביוון הפתיע רק את מי שהיה על אי בודד בשלוש השנים האחרונות. שוב אנו חוזים באותו ריטואל של צנע מוגבר כתנאי להעברת כספי סיוע. שוב, כמו בפעמים הקודמות, ברור כי לא מדובר בפעם האחרונה וכי יוון צריכה נואשות תספורת נוספת על מנת להבריא. בטווח הנראה לעין תוותר יוון מחוברת למכונת ההנשמה כחלק אינטגרלי מגוש האירו. אם וכאשר תחזור אירופה לצמוח ותחזק את המערכת הפיננסית שלה, יוכלו המדינות לנסות להתיר את הפלונטר היווני מבלי לסכן את יציבות גוש האירו".

לגבי השוק המקומי מציין פגוט כי "בבורסת תל אביב צפויה להמשך המגמה החיובית בשוקי האג"ח זאת לאור העובדה שזרם הגיוסים בקרנות הנאמנות המשקיעות באג"ח גובר. הציבור הישראלי שמחד קיבל ביטחון מהראלי הגלובלי ומאידך אינו מוכן להסתפק בריבית נמוכה, ומגדיל את סיכוני ההשקעה בתיק ההשקעות. הציבור מגדיל את רכיב האג"ח הקונצרני ואת המח"מ ולא באמצעות רכישת מניות מוגברת".

לבייב נזיל

הלחץ על לב לבייב עבד: בעל השליטה באפריקה ישראל העביר ביום חמישי שעבר 100 מיליון שקל לקונסורציום של חמשת הבנקים הגדולים בישראל, שהלוו לו כ-2 מיליארד שקל להשלים בטוחות בגין האשראי. העברת הסכום נעשתה לאחר שמזרחי טפחות שלח בשבוע שעבר מכתב חריף, שבו איים בפרעון מיידי - אם לבייב לא יעביר את הסכום תוך 3 ימי עסקים. מדובר בממורנד, החברה הפרטית של לבייב דרכה הוא שולט באפריקה, אך זהו איתות לנזילות ואיתנות של בעל שליטה, איתות המקרין גם על אפריקה ישראל.

יוסי מימן, בעל השליטה באמפל , החליט אתמול למסור את החברה לידי בעלי האג"ח. אנשיו של מימן טוענים כי התנהלות הנושים גרמה נזק של ממש לנושים ולחברה והאחריות על כך מוטלת במלואה עליהם. לדברי מקורבים למימן, העברת השליטה בחברה מגיעה לאור ההבנה כי מיעוט קיצוני בקרב המחזיקים פועל בכל דרך על מנת לטרפד הסדר שיאפשר את החזר החוב למחזיקים, וכי לא ניתן להגיע להבנות שישרתו את טובת החברה והמחזיקים.

קמהדע דיווחה הבוקר על קבלת פטנט ממשרד הפטנטים האירופי לתכונות טיפול ייחודיות במתן טיפול בחלבון ה-AAT באינהלציה.

פלוריסטם הוסיפה להיסחר ברקע השאלה האם הסתירה מידע מהותי ממשקיעיה. מאמר בבלומברג בשבוע שעבר טוען שהתשובה חיובית, בעוד מאמר שפורסם ברויטרס ביום ו' האחרון טוען כי החברה לא הסתירה דבר ממשקיעיה, והעובדה כי לא דיווחה על מותה של נערה, שטופלה בטיפול חמלה של החברה, נובע מהעובדה כי פשוט לא ידעה על המוות עד לאחר ההנפקה האחרונה שערכה.

אורביט הוסיפה לרכז עניין רב לאחר שדיווחה אתמול על חתימת הסכם אסטרטגי, בעל פוטנציאל גדול, עם מיזם לוויינים מהגדולים בעולם.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]